Drepturile.ro – artisti pentru artisti

E o bataie de joc – Shatyr

Posted in ORDA, UCMR-ADA by artisro on Ianuarie 31, 2010

Articol de Shatyr (Tempesta Productions, compozitor, impresar Marijuana, Rugz, Neve, Cortes, Tonik Obiektiv)

Bataie de joc.

Organizatiile de gestionare drepturi de autor obliga pur si simplu artistul sa cerseasca. Trebuie sa intrebi de 10 ori daca ai vreun ban in cont, de inca 10 ori intrebi cat ar trebuit sa ti se plateasca o difuzare si de alte 10 ori esti trimis de la un ghiseu la altul cu formularele la brat si cu “nu stim” in carca. Vorbim de un furt mascat prin birocratie.

Toti vrem transparenta, drepturi respectate si o gestionare vizibila/reala, insa nu ni se va raspunde la cereri. Singura salvare e sa speram ca vom fi catalogati drept artisti europeni, nu doar romani. De altfel, o solutie ar fi sa ne gestionam cu mediul online. Deja youtube are un program prin care plateste artistul per mie de difuzari. E mult mai sigur si mai misto sistemul decat cel oferit de stat.

Eu am avut o cearta mare cu ORDA in 2007, cand mi s-a solutionat o cerere dupa 9 luni, asta fiindca mi se pierduse o ditamai stiva de acte, iar cu UCMR-ADA m-am lamurit anul trecut, cand la intrebarea “ce difuzari am de ridicat pentru piesa X”, am primit raspunsul “pai nici U TV, nici TVR, nici etc nu ne platesc drepturile si suntem in proces cu ei”. Desigur.

Va felicit pentru initiativa de a vorbi despre aceste nedreptati, acum hai cu solutii. Eu am inceput prin a promova articolul asta prin intermediul comunitatilor online. Propun o campanie in sensul asta..

Shatyr.ro

Tagged with:

2 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. lautarul said, on Februarie 11, 2010 at 12:37 am

    care sistem de stat?
    UCMR ADA si CREDIDAM nu sunt institutii de stat, sunt asociatii ale titularilor.

  2. shatyr said, on Februarie 11, 2010 at 3:15 am

    ORDA este.


Lasă un răspuns

