Drepturile.ro – artisti pentru artisti

Doar impreuna vom reusi – Zozo

Posted in CREDIDAM, UCMR-ADA by artisro on Februarie 2, 2010

Articol de Zozo ((compozitor: Anda Adam, Connect-r, Dependance, Celia , Miss B, Dj Rynno, Dj Rabinu)

Problema nu a inceput azi, persista de foarte mult timp si nu cred ca se va rezolva prea usor. Parerea mea este ca ar trebui sa venim cu totii cu propuneri si sa incercam sa ii ajutam pe cei de la Ucmr-Ada/Credidam sa construiasca un sistem nou de repartizare!!!

Eu sunt sigur ca cei care sunt angajati si se ocupa de drepturile noastre sunt depasiti/incompetenti, sunt cel putin cu 10 ani in urma technologiei de azi.

Asa ca, propun sa organizam o intalnire cu reprezentantii Ucmr-Ada si sa venim cu propunerile care au fost publicate mai sus de colegii mei compozitori. Eu sunt sigur ca nici nu a ajuns vestea pana la ei ca exista acest blog (foarte util), care ar putea sa ii ajute. Nici nu sunt sigur daca ei stiu ce inseamna un blog .

Trecand pe la caseria Ucmr-ului am pus intrebarea:
Care este schema de calcul dupa care se inpart bani intrati de la radio/Tv? Si de fiecare data a ocolit raspunsul scuzandu-se ca sunt in judecata cu foarte multe posturi tv/radio si ca pe ei nu ii apara nimeni!!! (era sa mi se faca mila).

Voi stiati ca „membrii Ucmr-Ada pot solicita Vila de recreatie al Ucmr-ului care este undeva langa Bucuresti, pentru perioada de creatie ? ” (Dragos Docan)

Iar referitor la Credidam: sunt foarte dezamagit de angajati si de modul in care se lucreaza cu artistii, pe langa faptul ca se misca foarte greu (am asteptat 6 luni pana mi-a venit legitimatia) mai sunt si aroganti! De parca noi am trai de pe urma lor, nu ei de pe urma noastra!

Doar impreuna vom reusi….

Zrecords.ro

Tagged with:

15 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dinu said, on Februarie 5, 2010 at 12:22 pm

    Regulile de repartitie sunt in statut, nu-i nici un secret, voi le-ati adoptat :). statutul se gaseste pe site. uite aici sectiunea relevanta, dar va recomand sa-l cititi, pt ca spune despre totul despre cum se repartizeaza banii colectati, despre fondul comun, etc

    Radiodifuzare de catre posturile de radio si televiziune

    „Repartiţia remuneraţiilor reprezentând drepturi patrimoniale de autor pentru
    reproducerea şi/sau radiodifuzarea operele muzicale radiodifuzate în emisiunile de
    radio şi televiziune se face direct proporţional cu durata de utilizare reală a
    fiecărei opere muzicale astfel cum rezultă din documentaţiile primite de la
    utilizatori. Remuneraţiile colectate de la utilizatori (radiouri şi televiziuni) se
    repartizează pe fiecare categorie de utilizatori (radio şi televiziune) distinct, în
    funcţie de durata de utilizare a fiecărei opere muzicale precizată în documentaţia
    primită de la fiecare utilizator.
    Repartiţia remuneraţiilor colectate reprezentând drepturi patrimoniale de autor de
    opere muzicale pentru radiodifuzarea şi/sau reproducerea acestora (radio şi
    televiziune) se face, de regulă, trimestrial.
    Se va calcula remuneraţia/secundă de operă muzicală potrivit remuneraţiilor
    totale colectate într-un trimestru de la un utilizator prin raportare la durata totală a
    operelor muzicale cuprinse în documentaţiile transmise de utilizator.”

  2. Barbu Lautaru said, on Februarie 10, 2010 at 8:51 am

    Hey ZOZO !!!!!!
    Ce ai cu radiourile ? Numai acolo ai reuşit să fii difuzat?!
    Şi, apoi, dacă ce scrie în comentariul de mai sus este adevărat, crezi că artiştii adevăraţi or să mai scrie pe acelaşi site cu tine ?!

  3. mcm said, on Februarie 10, 2010 at 2:04 pm

    Dupa cum spuneam, multi devin membrii ai organismelor de gestiune colectiva fara a citi statutul acestora, care cuprinde regulile de repartizare a banilor, statute avizate de ORDA pentru legalitate .

    A doua zi dupa ce si-au depus mandatul si au devenit membrii, isi verifica cardul sau contul fiind nemultumiti ca nu au primit bani.

    CUM NU AM PRIMIT BANI ? NU E SUFICIENT CA SUNT MEMBRU ?

    NU E SUFICIENT, trebuie sa fii difuzat pe posturile TV, radio, sa ai spectacole si concerte cu utilizatori care respecta legea, adica obtin autorizatii, platesc si comunica playlisturi.

    Mai departe statutul ar trebui sa iti spuna cum se impart banii, si de ce daca ai o gramada de difuzari la un post local care acopera 3 sate si-o comuna nu primesti bani.

    • Zozo said, on Aprilie 9, 2010 at 10:05 am

      Mcm tu daca ai fi luat vreodata un banut de la Ucmr-Ada ai stii ca atunci cand treci la caserie pe langa suma x primesti si o hartie pe care ar trebuii sa apara provenienta banilor .
      Dar acest lucru nu se intampla , primesti o hartie pe care apar chestii generale gen , fond Comun, Antena 1 ,…etc nimic despre piesa care a fost difuzata (asta doar in cazul in care ai mai multe piese inscrise MCM), nimic despre durata, ziua in care a fost difuzata…..
      Acestea sunt unele dintre aspectele care ma deranjeaza nici decum cea ce ai precizat mai sus…

  4. Nufarul said, on Februarie 14, 2010 at 6:42 pm

    MCM esti si tu minjit? Poate aducind dovezi in sprijinul a ceea ce spui valoreaza in ochii artistilor mult mai mult decit poeziile si figurile de stil pe care incerci sa le faci.

    Da o raita prin GEMA ca e aproape de tine si vezi cit stai la coada pt citeva raspunsuri la niste intrebari simple: citi bani s-au colectat si cit am primit eu? De unde? In baza carui calcul?

  5. Carmen said, on Februarie 23, 2010 at 4:03 pm

    cum si unde ai compus tu pentru dj rynno?:)

  6. sylvia said, on Februarie 23, 2010 at 4:04 pm

    sunt foarte curioasa ce piesa i-ai compus tu lui Dj Rynno? k eu nu imi amintesc sa fi cantat vreo piesa compusa de tine! Te rog sa nu induci lumea in eroare!

  7. Van said, on Februarie 24, 2010 at 5:01 pm

    Sylvia asta probabil pentru ca nu cu tine a lucrat ! Eu nu vad sa apara acolo numele tau. Daca esti chiar asa curioasa cauta pe Google remixul de la „Pusca si cureaua lata” ai sa vezi ca remixul respectiv nu este facut doar de Dj Rynno, asa cum ati afirmat voi in nenumarate randuri 😉

  8. sylvia said, on Februarie 25, 2010 at 12:10 am

    A face un remix nu inseamna ca esti compozitorul acelui artist ! Nu cantam piesa asta in concerte si colegul meu punea acum un an o alta varianta.Dar pentru linistea mea personala o sa-l intreb de cine este facut acest remix.Asta nu schimba situatia cu „compozitorul” .

  9. Van said, on Februarie 25, 2010 at 10:30 am

    Eu nu vad niciunde ca in articolul pe care l-a scris sa fi mentionat ca este compozitorul vostru! Iar deobicei oamenii nu intrebeaba „cui i-ai compus” ci ” cu cine ai mai lucrat”…dar tu ar trebui sa stii asta cel mai bine….artista fiind…ma rog nu asta conteaza…ci faptul ca va grabiti toti sa dati in oameni cu noroi…urat ft urat!

  10. Vlad said, on Februarie 25, 2010 at 10:06 pm

    Imi cer scuze ca ma bag in discutie…din cate vad e clar ca nu ai compus pt ei …sau ma rog pt dj rynno.vorba sylviei, induci lumea in eroare.iar faza cu „deobicei oamenii nu intrebeaba “cui i-ai compus” ci ” cu cine ai mai lucrat”…=))) serios????glumesti nu?
    in articol nu spune ca a compus pt rynno dar spune aici: Articol de Zozo ((compozitor: Anda Adam, Connect-r, Dependance, Celia , Miss B, Dj Rynno, Dj Rabinu) nu se poate mai clar decat atat.

  11. sylvia said, on Februarie 25, 2010 at 10:07 pm

    Draga mea pune niste ochelari daca nu vezi bine ce scrie in paranteza din titlu .Daca ma uit eu bine scrie (compozitor W,Y,Z ,DJ RYNNO).Asta cum se traduce oare????!!!!!!!!Nu inteleg de ce te simti tu atat de ofensata?Esti avocatul lui Zozo?!

  12. Van said, on Februarie 26, 2010 at 12:44 pm

    @Vlad….nu sunt eu Zozo….eu am incercat sa subliniez doar faptul ca doamna Sylvia nu ar trebui sa se simta atacata pentru ca Zozo nu a lucrat cu ea ci cu Rynno la o piesa, care nu era piesa lor! I-am mai spus ca eu nu vad numele ei, adica a Sylviei, si nu inteleg de ce s-a inteles ca el ar fi compus pentru proiectul „Dj Rynno & Sylvia”….

    @Sylvia, eu ti-am vorbit frumos…dar pentru linistea ta sufleteasca o sa-i transmit lui Zozo nemultumirea ta…si sa schimbe el ce e de schimbat ca sa numai existe neintelegeri…iar raspunsul la intrebarea ta este „Da!”

  13. Vlad said, on Februarie 26, 2010 at 12:49 pm

    si ea ti-a spus ca a face un remix nu inseamna ca ai compus pt un artist.iti dau un ex…Aseara am facut un remix la o piesa de-a Rihannei.Daca voi scrie un post aici ti se pare normal sa scriu compozitor: x,y, rihanna?!e absurd

  14. sylvia said, on Februarie 26, 2010 at 2:25 pm

    Draga Van ,daca nu ai inteles nici un cuvant din ce am scris inseamna ca poate am vorbit in chineza.Nu voi mai continua aceasta discutie ridicola iar daca tie exprimarea din titlu ti se pare ok ……nu am ce sa-ti mai explic,e in zadar! nu voi mai intra pe aceasta pagina.
    Exista o mare diferenta intre a lucra cu cineva,a compune pentru cineva sau a face un simplu remix,mai mult….a colabora la un remix.Daca nu pricepi chestiile astea,esti iremediabila!


Lasă un răspuns

