Drepturile.ro – artisti pentru artisti

Cum putem noi verifica CREDIDAM? – Ovidiu Ianu

Posted in CREDIDAM by artisro on Februarie 4, 2010

Articol de Ovidiu Ianu (actor)

Cum putem verifica noi CREDIDAM-ul ?

Eu sunt actor. Dar stiu ca probleme similare au si cei din domeniul muzical ( compozitori, interpreti, textieri ) si, in general, toti cei care isi vand imaginea si creatia televiziunilor si/sau radio-urilor ( nu stiu daca e valabila treaba si in print/presa scrisa).

Despre ce e vorba? Fiecaruia dintre cei pomeniti mai sus, le revine bianual, o suma de bani corespunzatoare drepturilor descrise mai sus. Anomalia incepe de la modul de colectare a banilor respectivi. Banii, din spusele celor de la CREDIDAM, se colecteaza pe baza declaratiilor tale ( prin completarea de tabele si tabelase cu rubrici imposibile ) si nu pe baza DECLARATIILOR / GRILELOR DE PROGRAM / PLAYLIST-URILOR POSTURILOR MAI SUS AMINTITE.

Poate cineva sa explice DE CE? Concret, daca tu actor, ai jucat intr-un serial de televiziune si nu ai completat tabelul extrem de complicat asa cum vrea CREDIDAM, nu poti beneficia de nici un leut din ceea ce ai merita sa primesti. Punem pariu insa, ca pentru serialul respectiv (mai exact pentru fiecare difuzare !!!! ) televiziunea respectiva aloca o suma lui CREDIDAM? Mai mult, desi tabelul care e facut parca sa te descurajeze sa-ti ceri drepturile, contine rubrici si rubricute cel putin ciudate, nu poti completa rubrici gen de cite ori sa difuzat programul respectiv. Sau daca tot ti se cere durata aparitiei intr-un episod (lucru cretin, din punctul meu de vedere), de ce nu ti se spune si cit e minutul? Ca la taxi, ca sa fiu dragut!

Ganditi-va, de exemplu, cam de cite ori a fost programat serialul ” La Bloc”, pe Pro TV, Pro Cinema, Pro TV International, etc. Serialul are cel putin 400 de episoade. La CREDIDAM vei afla de la o doamna jurist, extrem de violenta si agresiva in limbaj si comportament, ca NU CONTEAZA DE CITE ORI SE DIFUZEAZA acelasi produs pe vreun post ! )))))) Invit pe oricine vrea sa constate aberatia de mai sus, la o discutie cu “prietena mea” de acolo, doamna …. al carui nume imi scapa…. si bine fac!

Dar cantecele difuzate pe un post de radio?
Dar sutele de reclame difuzate de mii de ori, pe mai multe posturi de televiziune?

Dupa 2 seriale de televiziune a cite cel putin 25 de episoade fiecare ( vorbesc de jocul meu efectiv in aceste productii – La Bloc si Clanul Spranceana), dupa reality-show-uri gen Cireasa de pe tort si Vedete-n figuri, difuzate si ras-difuzate, dupa ce mi-a acceptat, in noiembrie 2008, o declaratie cu privire la unele din aceste emisiuni si seriale in care am jucat, CREDIDAM nu mi-a dat nici pina in ziua de astazi vreun ron. Cit de mic! De ce? Intrebati-o pe doamna jurist care sare la gatul nemernicilor care cuteaza sa-si ceara drepturile pe-acolo!

CREDETI CA AU INTRAT CEVA BANUTI IN CONTURILE CREDIDAM SI PENTRU PRESTATIA MEA ARTISTICA LA CELE AMINTITE MAI SUS? EU ZIC CA DA!

Quod erat demonstrandum (de-al naibii, sa mai caute cei de-acolo prin carti, un pic ! )

Tagged with:

3 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Konkhra said, on Februarie 8, 2010 at 11:39 am

    Am din ce in ce mai mult impresia ca daca esti actor trebuie sa fii deosebit de porst. Frate! daca la credidam zice negru pe alb ca trebuie sa completezi tabelele alea tu ce tot te agiti atat? Am si eu o trupa mica si sa stii ca am completat tabelele alea si chiar mi-au venit banii. Atatea pretentii de la un actor de care nici nu prea s-a auzit!

  2. Barbu Lautaru said, on Februarie 10, 2010 at 8:28 am

    Că tot vă mănâncă……Păi matale crezi că toată lumea se uită la emisiunile în care ai apărut ?!
    Şi chiar aşa, săracu’ de tine nu primişi niciun ban. Zău _!

  3. Dragunov said, on Februarie 16, 2010 at 10:37 am

    Ovidiu scuza-mi indiscretia te rog, prietena ta jurista de la Credidam a carui nume iti scapa se numeste cumva Gheorghiu la origine?

    Dar de ce e violenta in limbaj ca doar probleme materiale nu are.

    Oare probleme de constiinta are? Nu cred…

    Dar ce probleme o sa aiba oare? Om trai si om vedea vorba lui Dinu cu pisica rupta…a rupt-o fara sa vrea evident.


Lasă un răspuns

