Drepturile.ro – artisti pentru artisti

Cine raspunde pentru milioanele acelea? – Mihai Traistariu

Posted in CREDIDAM, UCMR-ADA by artisro on februarie 6, 2010

Articol de Mihai Traistariu

Le-am facut anul trecut reclamatie ambelor institutii. Am cerut, impreuna cu casa mea de discuri Roton, un raport exact cu ce, cand si unde s-a difuzat muzica mea. Ne-am amuzat teribil! Pentru piesa ”Tornero” noi am primit rapoarte de difuzari din 29 de tari, in vreme ce ei ne-au azvarlit cateva amarate de difuzari, in cea mai mare parte din Romania.

Casa mea de discuri din grecia a raportat ca piesa ”Tornero”, spre exemplu s-a difuzat la 160 de radiouri grecesti dintr-un total de 180. UCMR-ADA ne-a raportat DOAR 4 radiouri din Grecia.

… e total aiurea ce se intampla !

Unde se duc milioanele de euro colectati? Pe pagina lor oficiala http://www.ucmr-ada.ro , conform darii de seama pe fiecare an, se strang zeci de milioane de euro. Unde pleaca?

Eu, prin sesizarile pe care le-am facut impreuna cu Roton , am cerut sa mi se comunice clar difuzarile pe fiecare luna. Niciodata nu am primit, nici unul din noi, vreun raport.

Nu e musai sa ni-l trimita prin posta e foarte ok sa-l primim si pe e-mail . Degeaba gasesc lunar pe card niste banutzi daca nu stiu de unde provin. Sunt convins ca fac asta intentionat ca sa poata sa-si faca de cap cu banii colectati.

Ce mi se pare mult mai ridicol e ca in urma sesizailor mele la ORDA imediat luna urmatoare ambele mele carduri erau PLINE cu niste sume IMENSE de-a dreptul, practic niste sume record. De ce sau de cine le-o fi fost frica oare ?

Si am inteles ca la fel au patit baietii de la Animal X: in urma sesizarilor si reclamatiilor cardurile s-au umplut subit.

N-ar fi rau sa se organizeze cativa compozitori din breasla tanara si cativa artisti si sa deschida o noua institutie cu toate actele in regula.
NUMAI in acest fel vom putea sti cu adevarat ce sume intra si ce sume pleaca… si mai ales unde pleaca !

Stiu deja cativa compozitori care i-au dat in judecata! Vor castiga procesul! Ma intreb cine va raspunde atunci pentru toate milioanele acelea?!

Tagged with:

43 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. mcm said, on februarie 9, 2010 at 3:30 pm

    Pentru cineva asa umblat, ar trebui sa stii ca pe teritoriul Greciei banii sunt colectati de organismul de gestiune din Grecia, care repartizeaza si trimite in Romania doar partea ce ti se cuvine potrivit statutului lor. Asa ca poti sa-ti manifesti nemultumirea si acolo.

  2. Dinu said, on februarie 9, 2010 at 7:46 pm

    Toate bune si frumoase si poate daca n-as sti nitel mai mult poate chiar m-ar induiosa toata povestea (desi contine multe basme).
    Mihai, poate vrei sa-i lamuresti pe cei de aici, care chiar cred ca tu a trebui sa primesti toti banii pt Tornero, cate procente din piesa iti mai apartine tie.
    Cat despre Grecia, acolo colecteaza AEPI si trimite banii conform fisei internationale din sistem. Normal ca primesti putini bani, pt ca asa e si normal, avand in vedere ca esti titular de drepturi minoritar. Oare nu cumva incaseaza subeditorul tau de acolo o mare parte din bani? Si aceasi treaba e valabila si in restul lumii.
    Si restul postarii e valabila tot ca la Radio Erevan. Nu e adevarat ca ti s-a umplut cardul ca urmare a unei sesizari la ORDA (cel putin cel de la UCMR-ADA). Ca fapt divers, ORDA a stat 4-5 luni in control la UCMR-ADA fara sa gaseasca nimic mai mult de niste typo. O sa scriu pe blog in curand un material despre cum controleaza ORDA si ce „gaseste”, ceva in genul politistilor care pun plicuri si droguri in buzunarul „suspectilor” la perchezitie.

    • MIHAI TRAISTARIU said, on februarie 9, 2010 at 8:00 pm

      – nu e relevant pentru nimeni cat procent am eu din tornero.
      – cert este ca se impart procentele in 3 : eu , roton si eduard carcota.
      – nu era cazul sa ma justific aici , dar ,ca sa nu existe dubii : de cand m-am lansat pe piata muzicala, la 95% din piesele pe care le cant sunt co-autor.
      – si am in acest moment inscrise la UCMR exact exact 152 de piese , repartizate pe 11 albume. La CREDIDAM , am inregistrate in jur de 300 de melodii , pe care le-am cantat de-a lungul timpului .

    • muzicantul said, on februarie 10, 2010 at 9:05 pm

      tu chiar ne luminezi , parca ai lucra la UCMR. Sa intelegem ca de fapt banii ii imparte orda si producatorii pe niste procese verbale de 2 lei. Scrise in 3 culor cu n spe adaugiri si cu anexe inexistente,
      ca sumele alea de la posturile locale de la SRR au fost scoase din fondul comun de altcineva?
      ca un specacol de filarmonica primeste bani prin fondul comun chiar daca nu exista acea opera inregistrata si nu are cum sa fie utilizata de nimeni? ca mai ia si de 5 ori mai mult decat o melodie prapadita de a fost in top la eurovizion.
      ca excelul e baza procesarilor de plailisturilor
      ca best fest nu are publicitate?
      ca firme de trasnport precum Dacos, Atlasib etc, sunt nederanjate de UCMR ADA de prin 1999 – CAM CIT AR TREBUI PENTRU O NOTIFICARE??
      ca posturile de radio cu audienta mare si posturile tv muzicale nu au nici o relevanta pentru fondul comun. Radio magic fm si muzical se aud prin toate discotecile.
      Conteaza cui apartin procentele? Asta e problema? sau ca banii sa ajunga corect si transparent la cei care sunt titulari?

  3. Dinu said, on februarie 10, 2010 at 11:11 am

    Este foarte relevant pt sumele pt care le iei Mihai. Sa-ti dau si un indiciu, in Grecia de ex sumele colectate pt radio se impart mai mult pe mecanice si nu pe executie publica (ca la noi). Esti baiat destept, faci tu singur legaturile si intelegi ce vreau sa spun :).

  4. mcm said, on februarie 10, 2010 at 12:21 pm

    Ce parerei aveti de cei care simt ca prezenta lor publica e in scadere, iar orice scandal public ii poate aduce pe ecran ?
    Sper ca cei care scriu aici (pe acest blog) nu sunt adeptii acestei practici, si incearca sa arunce in stanga si-n dreapta cu noroi pentru a aparea pe ecran (poate la Capatos), si sunt macar au citit statutele organismelor la care sunt membrii.
    Pun pariu, ca peste 65% din membrii acestor organisme nu le-au citit statutul, iar 70% din cei care le-au citit, au facut-o dupa ce au devenit membrii.

    • lautarul said, on februarie 11, 2010 at 12:34 am

      Pariul tau e greu de demonstrat, insa este evident cati l au votat. Sub 5% .
      Regulile pentru fondul comun spun totul despre UCMR ADA de ex
      Nu sunt toti destepti la impartit bani si fraierii scot melodii care se difuzeaza si genereaza venituri pe care le impart cum vor ei. Si daca intrebam de bani, devenim doritori de imagine, pseudocompozitori, aruncatori de noroi. Sa vedem incasarile lui moculescu si ale celor care au compus piesele pentru INNA pentru anul asta si atuncu vedem cum stam.

      Nu mai tine cu intimidarea, si cu superioritatea. nu suntem tampiti, stim sa citim si piesele noastre se difuzeaza si se asculta. Doar banii nu ne vin proportional cu utilizarea.

  5. Dinu said, on februarie 11, 2010 at 12:17 pm

    Sunt mai mici decat ale celor in voga, probabil nici nu intra in prima suta si asta in conditiile in care ei sunt inca cantati la cei mai buni platitori (SRTV si SRR) unde voi nu prea aveti acces. Baietii de la Play&win din cate stiu eu sunt doar pe radiourile comerciale si nu cred ca au luat tocmai putin. banii lor de afara nu vin mai devreme de cateva luni, pt ce s-a cantat in 2009, pt ca asa fac plati cei de afara, nu asa des ca ucmr-ada 🙂

    Banii va vin fix proportional cu utilizarea dar si cu veniturile postuirlor de radio unde sunteti cantati. Din pacate sunt destul care platesc la remunaratia minima (2400 lei pe trimestru) asaca degeaba ai 10 piese in heavy rotation acolo ca vei lua fix ca sa-ti ajunga de tigari.
    N-a zis nimeni ca sunteti tampiti, doar neinformati si dezinformati. Aici are si UCMR-ADA o parte din vina (una mare, dupa parerea mea)

  6. lautarul said, on februarie 11, 2010 at 8:38 pm

    si cu fondul comun cum este? sa intelegem ca se asculta prin discoteci piesele de la radio cultural, muzical? etc, si altea de pe magic fm? si alea din heavy rotation nu? Oare noi nu ajungem in baruri, cluburi? unde ai auzit tu muzica aia simfonica ponderata de 5 ori la plata prin fondul comun? hai sa discutam pe statut, instruieste-ne tu, informeaza-ne –unde e corectitudinea de la fondul comun? cifrele alea din darea de seama spun totul. ia spune cum suntem noi neinformati si cum dezinformam?

    aici e buba, una mare, asa ca sa nu fim penibili si sa pozam in fete mari.

  7. Dinu said, on februarie 12, 2010 at 12:40 am

    Lol, voi ati vazut pt prima oara o masina si credeti ca acum s-a inventat roata :).
    Fondul comun se imparte pe 2 radiouri alese tot de domnii compozitori, prin reprezentantii trimisi de ei in Consiliul Director. Mie Magic FM mi se pare un post foarte bine ales pt ca are un playlist foarte divers si nu 20-30 de melodii cum au posturile de radio cu playlist scurt, gen Kiss. Dar daca nu le covin posturile de acum n-au decat sa si le schimbe.

    Si informeaza-te si o sa vezi ca simfonica este ponderata peste tot in lume. Citeste statutele de la GEMA, SACEM, PRS, SGAE, SIAE, ASCAP etc si o sa vezi ca e asa peste tot in lume. Oricum la simfonica merg extrem de putin bani, mult mai putin decat merita oamenii aia, care au niste studii muzicale.

    De fapt toata treeaba asta ascunde probabil interesele unora care platesc acum milioane la OGC-uri si care ar vrea ori sa nu o mai faca ori sa puna ei mana pe o parte din fonduri. Singura actiune care v-ar putea avantaja ar fi sa faceti o actiune de amploare asa incat sa fie obligate radiourile si televiziunile sa dea muzica romaneasca in proportie de cel putin 50%, asa cum e in Franta sau Italia.

    • Nufarul said, on februarie 12, 2010 at 10:03 am

      Nea Dinu, tu tot zimbesti aici pe blog, dar nu e zimbetul tau…

      Statiile media din Romania difuzeaza putin peste 50% muzica Romaneasca in medie. Ia informeaza-te. Sunt statii care difuzeaza 100% muzica Romaneasca. Vrei sa facem o mica trecere in revista ce bani colectezi tu de la aceste statii? Dar cum ii reimparti vrei sa iti arat?

      Dar daca doresti sa purtam o discutie despre banii artistilor straini reprezentati prin label-uri in Romania facem si lucrul acesta. Dar nu cred ca vrei.

      Tu te crezi inamovabil, la fel si cei carora le maninci din palma. Surpriza!

      Ca tot ai pomenit de GEMA. Tu ai citit statutul GEMA? Daca da atunci stii sigur care este nivelul de implicare al statului German in aceasta organizatie si cum decurg lucrurile. Ia spune-ne tu noua cui mai dati voi de mincare din banii aceia pe care ii colectati. Sau ti-e teama ca daca deschizi gura te pun baietii la saramura?

      Vrei sa te rafuiesti cu cineva anume? Te enerveaza cineva ca adevarul despre pravalia ta iese incet dar sigur la iveala? Zi tare prietene ca e momentul adevarului.

      Spune-le si celor care te-au bagat la inaintare si tu ai acceptat naiv fiind (sau prea murdarit si santajabil fiind), ca jocul s-a terminat.

  8. Dinu said, on februarie 12, 2010 at 11:39 am

    Nu m-a bagat nimeni la inaintare, stai linistit, ba e chiar posibil sa mi-o iau, mai ales ca n-am ascuns nici un moment cine sunt, spre deosebire de tine si de ceilalti comentatori. Puteam foarte bine sa-mi aleg un ID anonim si sa spun verde in fata totul, fara manusi.
    Statiile media nu dau peste 50% din muzica romaneasca si asta se vede foarte clar in venituri. Ba dimpotriva, acolo unde sunt foarte multi bani banii ajung in majoritate. ORDA daca si-ar face macar o secunda treaba ar putea analiza asta si propune masuri legislative in concordanta cu normele europene ca sa corecteze lucrul asta.
    Sunt deschis la orice discutie, spre deosebire de tine, care ai ales sa ramai anonim (desi pot banui cine esti si pe cine reprezinti).
    La GEMA statul are o implicare minima, nu au un ORDA care sa-i incurce si se descurca foarte bine fara o astfel de institutie, ca peste tot in tarile civilizate de altfel.
    Si nu ma rafuiesc cu nimeni si nici nu impart bani. Ar trebui sa stii foarte bine cum se impart banii, mai ales ca n-ati reusit sa gasiti nimic in toate controalele, in afara de cateva secunde lipsa ici-colo, datorate prob unor greseli de introducere a datelor, absolut normale la volum de munca existent.

    PS nu ma astept sa-mi raspunzi azi, pt ca ORDA lucreaza vineri pana la 12 :))

    • Nufarul said, on februarie 14, 2010 at 5:33 pm

      Dinu tu nu raspunzi la intrebari. De luat ti-o iei sigur. Dar esti si cel mai mare vinovat pentru ce patesti.

      Crezi ca reprezint ORDA? Nu ma dezamagi, cedeam ca esti ceva mai istet. Daca reprezentam ORDA va radeam de pe suprafata Romaniei cu protectori cu tot de multa vreme. Te cunosc de atita amar de vreme si stiu ce esti si ce faci, incit incercarea ta jalnica de a te prezenta basma curata ma face sa vomit.

      Ia spune-ne tu noua totul verde in fata fara manusi sa vada toata lumea ce ai de spus. dar vezi ca tot ce spui poate fi folosit impotriva ta..

      Adevarul iese mereu la iveala si asa se va intimpla si in acest caz.

  9. lautarul said, on februarie 12, 2010 at 7:11 pm

    Ai o problema de program se pare. Te inseli amarnic cu statutelea, amintite. Nu vei gasi nicaieri ceva similar. Iar de ORDA, lasa-ne ca suntem satui si de ei. Au partea lor de vina ca ati ajuns aici. Cirodelile astea pe fata sunt de parnaie si toata lumea tace.
    Dar stai linisit ca legea se schimba, se rezolva totul.

  10. Dinu said, on februarie 15, 2010 at 12:33 pm

    @nufarul
    Bati campii si habar nu ai despre ce vorbesti. Pune niste intrebari pertinente si iti raspund, nu tampenii de genul pe cine hranesti. Eu hranesc doar o Persana de 6 ani care raspund la numele de Mutzu :).
    In rest dorm foarte bine noaptea si la fel si colegii mei.

    • Nufarul said, on februarie 16, 2010 at 12:04 am

      Dinu tu dai de mancare la pisica de vreo 200.000 Euro pe an?

      Bat campii? ..dar de pisica rupta in doua ai auzit vreodata?

      Cit de jurist esti tu si cite oua ai, stii ca fiecare nas isi are nasul sau. Iar tu il ai pe al tau, fara dubii.

      Aproape ca m-a induiosat efortul urias pe care il faci sa iti hranesti pisica…

  11. George said, on februarie 15, 2010 at 6:38 pm

    As vrea sa inteleg mai mult, insa e greu cand doar unii au curajul sa-si asume identitatea :(. De obicei, cine da „anonime” are ceva de ascuns, nu-i asa, coane Fanica ?

  12. horia moculescu said, on februarie 16, 2010 at 8:03 pm

    Dragă Mihai,
    Eu nu sunt nici în situaţia de a mă ascunde în spatele vreunui pseudonim, nici în situaţia de a mă feri să-ţi dau răspunsurile care să te lămurească, în ceea ce priveşte UCMR-ADA. Sunt întru totul de acord cu tine că, faţă de ceea ce se întâmplă în ţările civilizate, un compozitor al unui hit, în România, câştigă inadmisibil de puţin. Explicaţiile sunt nenumărate, iar din lista dimensiunilor vinovăţiilor, UCMR-ADA este printre ultimele pasibile de blam. Poate că mult mai vinovat este artistul însuşi, care, pentru un onorariu mai substanţial primit de la organizatori, închide ochii atunci când află că respectivul organizator NU VA TRIMITE nici banii, nici playlisturile concertelor! Şi atunci, UCMR-ADA CE BANI mai poate colecta şi DISTRIBUI? Pe deasupra, dacă mai este şi autorul unor piese, CESIONEAZĂ, pentru acele concerte şi DREPTURILE DE AUTOR!
    UCMR-ADA are peste O SUTĂŞAPTEZECI de procese cu diverse posturi de radio şi televiziune care nu trimit documentaţiile (playisturile) sau banii. Aşa cum nu se respectă legile în această ţară, indiferent de natura lor, nu se respectă nici Legea 8/96, autorii ajungând să fie efectiv furaţi, cu neruşinare, de foarte mulţi dintre cei obligaţi prin LEGE să le plătească drepturile. Dar în niciun caz de UCMR-ADA, care are tot interesul să încaseze sume cât mai consistente, pentru a-şi mări cuantumul veniturilor.
    Fac parte din Consiliul Director UCMR-ADA şi cred că există cel puţin cici sute de colegi foarte tineri, care câştigă de zeci (dacă nu de sute!) de ori mai bine decât mine. E normal, atâta timp cât ACEAsta ESTE SITUAŢIA REALĂ a utilizării pieselor noastre.
    Dragă Mihai, în urmă cu 8 ani am participat la un Festival la Perugia, cu un musical al cărui autor era (apropo de Grecia, despre care vorbeşti!). Deşi completasem personal toată documentaţia cerută de SIAE (Societatea italiană a Autorilor şi Editorilor), deşi banii ar fi trebuit să-mi vină de la Municipalitate, a trebuit să fac nenumărate demersuri pentru a-i primi, după DOI ani de pertractări.UCMR-ADA nu are niciun interes (şi nici dreptul!) de a bloca banii trimişi de societăţile străine de gestiune, dacă există documentaţia necesară şi obligatorie. Dacă de la noi ţi s-a spus că DOAR patru posturi de radio din Grecia ţi-au trimis drepturile de autor, fii convins că au fost DOAR PATRU. Cine ţi-a vorbit despre cele 140 care te-au difuzat, să facă bine să-i atenţioneze că au obligaţia să-ţi trimită şi drepturile care îţi revin (cu nume şi durată, cu tot).
    În privinţa drepturilor pentru concertele din ţară, te aştept PERSONAL, conform amiciţiei care cred că ne uneşte, să vii cu o listă exhaustivă a manifestărilor la care ai cântat piesele al căror autor eşti şi vei avea ocazia să constaţi că UCMR-ADA îţi este partener şi prieten, nu duşman sau indiferent.

    • cosmin faur said, on februarie 23, 2010 at 9:25 pm

      daca pe un afis nu apare o orchestra, dar sunt dovezi cu poze, filmari ca acea orchestra a cantat intr-un anume loc fara sa fie prezent numele ei pe afis, cine raspunde de ,,eroare” sau daca este vreo raspundere juridica, penala pentru acest tip de frauda subtila: cocerte cu formatii care nu apar pe afis.

  13. horia moculescu said, on februarie 17, 2010 at 10:54 am

    Nu ştiu cine se ascunde în spatele „Lăutarului” şi îmi pare rău, pentru că atunci când îl înjur pe unul care mă jigneşte, doresc să-l privesc în ochi! Insinuările cum că NOI, cei din UCMR-ADA „facem şi dregem”, împărţindu-ne banii aduşi de alţi compozitori, mai cântaţi şi mai „la modă”, ocupă paragrafe întregi ale blogurilor. Totul se face din două motive importante:
    1. Lipsa de informare, de cunoaştere a sistemului şi, poate şi cea de comunicare;
    2. Reaua intenţie a unor indivizi (pe unul îl cunosc foarte bine şi s-ar putea să cer ca ANI să-i verifice cu adevărat averea şi provenienţa ei! N-am făcut-o până acum pentru că NU-MI place să fac cuiva un rău voluntar!)
    Acest „Lăutar” doreşte să ştie „câţi bani câştigă Moculescu”, din poziţia lui (adică a mea) de membru al Consilului Director UCMR-ADA şi câţi bani câştigă compozitorii care au scris pentru INNA.
    Sunt două întrebări ale căror răspunsuri, coroborate NU DUC la nicio lămurire, pentru că:
    a). În ceea ce MĂ priveşte, sumele, deşi aproape nesemnificative, mi se repartizează pentru circa 400 de piese, muzica pentu douăsprezece filme, un serial tv (Pistruiatul) programat la trei posturi de televiziune şi o emisiune tv („Atenţie, se cântă!”) care are peste 1200 de programări în cei peste nouă ani de existenţă.
    Ca urmare a celor de mai sus, în 2009, am primit următoarele sume:
    Trim.I
    Radio-tv. 827,88 RON (cca.200 euro) Fond Comun 1.681,08 RON (cca.400 euro)
    Trim.II
    Radio-tv. 193,95 RON (cca.45 euro) Fond Comun 468,019 RON (cca.103 euro)
    Trim III
    Radio-tv 142,76 RON 8cca. 32 euro) Fond Comun 661,96 RON (cca. 150 euro).

    b). Compozitorii care au scris piesele de mare succes pentru INNA ar fi bine să ştie CUM au fost încheiate contractele de către EDITORI, pentru difuzările din străinătae; să mai ştie că este arhicunoscută lentoarea cu care Societăţile de Gestiune din străinătate îşi onorează obligaţiile faţă de UCMR-ADA (şi faţă de mai toate societăţile de gestiune din Est!). Aceasta, în ceea ce priveşte difuzrea din străinătate. Ceea ce se întâmplă în radiourile din ţară, vă stau la dispoziţie playlisturile primite la UCMR-ADA.

    În concluzie, Lăutarule, nu mai arunca lături acolo unde nici „Bună ziua” nu meriţi să spui.

    • Nufarul said, on februarie 17, 2010 at 1:01 pm

      Horia Moculescu, remarc modul relativ civilizat in care incerci sa transezi lucrurile aici, spre deosebire de alti colegi ai tai.

      Apreciez asta.

      Nu apreciez insa modul in care ai expus cifrele si nici cifrele pe care le-ai expus.

      Nu am sa le comentez aici, dar trebuie sa stii ca vor fi oameni care or sa o faca intr-un mod oficial.

      Te rog da-mi voie sa iti pun, la fel de civilizat cateva intrebari:

      1. Daca sumele avansate de tine sunt adevarate, cum poti sustine un standard de viata ca cel pe care il ai cu un venit sub limita oricarei demnitati ? Presupun ca mai ai si alte venituri (apropo de ANI).
      2. Daca miza este atit de simbolica de ce te cramponezi de sistemul actual?
      3. Daca UCMR-ADA nu poate recupera banii de la utilizatori si OGC-urile afiliate pentru a ii retribui corect mai departe titularilor de drept, admiti ca asta se numeste incompetenta crasa?
      4. Calculind comisionul UCMR din veniturile declarate, voi nu percepeti 15% ci 50% din sumele retribuite titularilor. Doresti sa explici banii care nu se vad?
      5. Daca nu puteti face atit de multe lucruri care este ratiunea voastra de a exista?

      Obiectiv, in discursul tau, nu am remarcat solutii menite sa faca viata celor care va mandateaza mai frumoasa.

      Am remarcat doar ca incerci sa aperi un sistem din care faci parte, pe care nu doresti sa il schimbi, din motive pe care ma fac ca nu le inteleg deocamdata.

      Daca poti sa raspunzi civilizat te rog fa-o. Daca doresti sa injuri pe cineva iti recomand in ce ma priveste sa te abtii. E mai bine asa pentru amindoi.

      • horia moculescu said, on februarie 17, 2010 at 7:57 pm

        Prima observaţie în ceea ce VĂ priveşte este că vă comportaţi la fel de lamentabil ca şi până acum : VĂ ESTE RUŞINE DE NUMELE PE CARE ÎL PURTAŢI! (În acte!). Trebuie să acoperiţi, precum pisica, tot ceea ce gândiţi şi scrieţi? Nu uitaţi că în privinţa MEA, ANI nu are nicio relevanţă, eu nefiind vreun bugetar care să-şi ascundă furtişagurile. De fapt standardul meu de viaţă este nepermis de coborât pentru statutul meu de autor al sutelor de cântece pe care le-am oferit publicului, de-a lungul a peste cincizeci de ani de creaţie. Aşa au fost vremurile şi nu încerc să mă plâng. Trăiesc într-o casă a statului, cu chirie, mobilată în anii ’70-’80, cu un mobilier pe gustul meu, conform educaţiei primite, am o maşină a cărei ultimă rată este scadentă în februarie 2010. Nu am bijuterii, nu am casă de vacanţă sau construită în ultimii ani, din venituri nedeclarate sau din moşteniri de pe la diverse mătuşi. Muncesc onest, cu un contract destul de modest la TVR, susţin, atunci când sunt invitat, recitaluri voce-pian, cu un conţinut cultural pe care mi l-am fixat la un nivel de civilzaţie cu mult mai ridicat decât media divertismentului actual. Câştig mai puţin, dar dorm mai mulţumit şi fără teama că cineva mi-ar putea descoperi vreun furt (despre plagiat vorbesc, ce credeaţi?).
        Probabil că într-o ţară latină, cu o societate normală şi o ierarhie bine stabilită, nu v-aţi fi permis să mă tutuiţi, iar frustrarea permanentă care vă însoţeşte la fiecare intervenţie, vă trădează ca pe un umil funcţionăraş, veşnic invidios pe realizările unor oameni NORMALI, dar hăruiţi.
        Consider că mi-am pierdut prea multă vreme cu un individ necivilizat, rău intenţionat şi laş.
        Sunt oricând gata să răspund acelora care au bunul simţ de a-şi declina identitatea. Celorlalţi le şterg postările. Cu bine!

  14. Dragunov said, on februarie 18, 2010 at 12:24 am

    @Stimate domnule Horia Moculescu

    Intervin cu voia Dumneavoastra, daca imi permiteti sa indraznesc a cuteza sa va atrag atentia ca nu aveti nici cea mai vaga idee despre ce vorbiti. Sau poate ca stiti prea bine?Dar nu am sa incerc sa va lamuresc eu, sesizez ca sunteti deja o cauza pierduta.

    Remarc ca Nufarul v-a adresat, incomod si totalmente inoportun ce este drept, cateva intrebari foarte la obiect pe care le-ati evitat cu maiestria unui virtuoz ce sunteti, lucru care tradeaza culpa in care va aflati.

    La cati bani ati luat Domnia Voastra din UCMR-ADA, in mod ilicit prin tehnici perfide de deturnare a banilor, despre care se poate scrie un adevarat tratat in materie de infractiune fiscala, aveti bunul simt si minima decenta a pastra un ton cit mai scazut posibil, pentru a nu va rani tocmai pe Dumneavoastra insuva, a nu va boti imaginea la care vad ca tineti cu infrigurare, si a nu genera potential si altfel de consecinte neplacute de partea Dumneavoastra.

    Domnule Horia Moculescu, ma indoiesc profund ca veti putea sterge vreun mesaj care nu va convine aici, si ma indoiesc si mai profund ca veti putea sterge vreodata in aceasta viata rusinea, mizeria si nedreptatea pe care ati comis-o in avantajul Dumneavoastra si cu complicitatea altor tovarasi, de a delapida literalmente ca un infractor de drept comun, sumele de bani care nu va apartin de drept, rezultate in urma colectarii de la utilizatorii de opere muzicale (si nu numai).

    Mentalitatea Dumneavoastra invechita bazata pe principiul „hotul neprins e negustor cinstit”, precum si vehementa cu care contraatacati niste puncte de vedere obiectiv si direct formulate, iscusinta cu care incercati sa evitati raspunsurile tradeaza o statura morala putreda si falimentara.

    Duhoarea si infectia pe care o intretineti cu aceasta atitudine arhaica (nu sunteti singurul daca asta va consoleaza cu ceva), a facut si ea ca mii de tineri Romani iesiti peste granite dupa puciul neocomunist, sa nu poata admite deschis ca sunt Romani, pentru modul cum ar fi fost priviti in virtutea unei inertii cognitive care extindea perceptia de hot si bandit asupra fiecarui cetatean Roman. Si tot ea a contribuit la golirea Romaniei de elite.

    In acest context revolta Dumneavoastra are conotatii de-a dreptul vulgare.

    In forul Dumneavoastra interior stiti la fel de bine care sunt compromisurile mizerabile pe care le-ati facut de dragul unui pumn de bani, cat de jos v-ati putut coborit si jaful la care v-ati dedat, calculat riguros si acoperit prin demersuri politice de catre colegi ai Dumneavoastra pentru care orice calificare verbala oricit de joasa, ar fi doar un epitet indulgent.

    Nu va este rusine sa pozati nevinovat in fata unor oameni stiind ca unii din ei ar putea sa aiba informatii foarte precise privind istoria furtului gigantic la care ati subscris complice?
    Nu va este jena sa faceti niste afirmatii atit de slinoase avind clar in memorie murdariile financiare ingenioase e adevarat, pe care le-ati patronat complice in calitate de membru al Consiliului Director al UCMR-ADA?
    Nu va ucide sufletul jegul acesta moralizator pe care il dispersati in jurul Dumneavoastra cu o seninatate aproape patologica?

    Nu va ridica nici un fel de semn de intrebare postura in care va regasiti brusc alaturi de alti reprezentanti vajnici (dar nu si vesnici) care fluturau semet pina deunazi flamura rosie de pe mormanul de victime facute in fiecare zi pentru a mai cumula un milion de Euro in plus in contul personal?

    Nu este oare suspecta vehementa cu care tratati cu precadere subiectul averii Dumneavoastra in imprejurarea in care vi se pun intrebari legate de bani nedocumentati, dar la care refuzati sa raspundeti direct si concis. Daca nu aveti nimic de ascuns de ce nu dati un raspuns direct intrebarilor respective?

    Dar Dumneavoastra cum ati contribuit la normalizarea si ierarhizarea corecta a societatii de care va plangeti ca va devoreaza acum demnitatea castigata cu greu? Ati muncit din greu o singura zi din viata Dumneavoastra domnule Horia Moculescu?

    Va sfatuiesc inainte de a improsca cu vitriolul amar pe care il secreta tentativa jalnica de discurs moralizator la care ati recurs, oameni pe care nu ii cunoasteti (chiar daca ei va cunosc pe Dumneavoastra), sa va faceti un proces adevarat de constiinta si sa va corectati spre binele Dumneavoastra atitudinea nejustificat de orgolioasa.

    Cu voia Dumneavoastra,

    Dragunov

      • horia moculescu said, on februarie 19, 2010 at 11:02 am

        Se explică ERUDIŢIA pe care o etalaţi atunci când mă jigniţi în mod insitent şi coerent! În afară de CANCAN, vă propun să „studiaţi” şi „Click”, „Gardianul” sau, chiar la sursă, Academia Română secţia prostituate, unde cred că aveţi intrare permanentă.

    • horia moculescu said, on februarie 19, 2010 at 10:50 am

      Îmi este literalmente milă de viaţa Dumneavoastră. Ea nu poate fi altfel decât aşa cum gândiţi, cum scrieţi şi, mai ales, cum căutaţi cu disperare să acuzaţi fără probe, sperând ca vorbele înveninate pe care le înşiruiţi să vă aducă o oarecare credibilitate, tocmai prin vehemenţa cu care mă atacaţi. Pe de altă parte, deşi refuz să răspund indivizilor laşi până în străfunduri, care nu-şi semnează intervenţiile, abdic de la principiu pentru a comenta succint o singură întrebare pe care mi-aţi pus-o: „aţi muncit din greu o singură zi din viaţa dumneavoastră?”. Oroarea morală şi caracterul imund ale unui individ care pune o asemenea întrebare, scutesc de la bun început de a mai continua un dialog (!!!). Pentru RESTUL colegilor mei, pentru aceia care muncesc din greu, nopţi şi zile, pentru a şlefui o frază muzicală, un aranjament (tot muzical, măi frustrat invidios!), o înregistrare, făcută de foarte multe ori cu instrumente necompetitive, A MUNCI DIN GREU, nu înseamnă munca fizică pe care o dumneata o depui,aceea de a arunca tone de murdărie peste talentul şi dăruirea creatorilor.
      Cred totuşi că mi-e milă de sufletul unui om atât de măcinat de ură şi de capul atât de gol de idei, dar plin de invenţii (neapărat jignitoare).
      P.S. În privinţa VREUNUI LEU pe care l-aş fi încasat VREODATĂ, în cei peste 50 de ani de când îmi sunt gestionate drepturile de UCR sau UCMR-ADA, şi ar fi putut aparţine ALTUI autor, sunt dispus, după UN CONTROL efectuat de un expert care să nu aparţină direct sau indirect breslei, să renunţ la a ma primi vreun drept de autor pentru tot restul vieţii.
      Orice comentariu ulterior acestei declaraţii pe care o fac, îl descalifică pe detractorul care va continua să exaleze izurile specifice unei guri mîncătoare de rahat.
      Semnaţi,vă, că de aceea există evidenţa populaţiei (nu şi a caracterelor, din păcate!).

      • Dragunov said, on februarie 20, 2010 at 2:53 am

        Domnule Horia Moculescu, oripilarea Dumneavoastra infasurata in mantia stilistica invechita a unei frazeologii bubonice este demna de mila.

        Nu despre talentul si daruirea creatorilor vi s-au pus insistent intrebari aici, de catre oameni mai putin talentati decit Dumneavoastra, ci despre complicitatea la un furt pe care il practicati cu metode stiintifice de mai bine de o decada.

        De asemenea inregimentarea Dumneavoastra voluntara in mijlocul unei mase de REST de colegi, este graitoare. Caci individualizarea caracterului nu v-a prins nicicum.

        De ce recurgeti la aceasta masura spectaculoasa de renuntare la privilegii sub presiunea evenimentelor recente si nu ati facut-o in mod la fel de voluntar pina acum, caci suspiciunile planau de multa vreme asupra Dumneavoastra.

        Ca sa nu va suspectez de senilitate va rog sa cititi ultima interventie din post-ul care spune :
        ” Sunt oricind gata sa raspund acelora care au bunul simt de a-si declina identitatea”. Iar daca sunteti Dumneavoastra cel care ati debitat fraza de mai sus, de ce va tot fandositi atita intre metafizica si clitoris?

        Haideti Domnule Horia Moculescu ca nu mai puteti pacali pe nimeni. Sistemul al caror baze le-ati pus alaturi de RESTUL ANUMITOR COLEGI, face sa dispara banii celor in drept atat de ingenios incat si la momentul actual mizati pe ermetismul acestor mecanisme care se numesc CRIMINALITATE ORGANIZATA in limbajul de specialitate iar expertiza la care va referiti ar putea fi de competenta procurorilor DIICOT eventual.

        In ce priveste caracterul la care tot faceti referire, daca probatoriul va demonstra contrariul celor pe care le afirmati, ce veti mai pretinde atunci, ca din greseala sau din graba ati uitat sa mai puneti o virgula?

        Cu voia sau fara voia Dumneavoastra,

        Dragunov

    • horia moculescu said, on februarie 20, 2010 at 10:54 am

      Recunosc că mi-a fost destul de greu să-mi aduc aminte de momentul cînd l-am cunoscut pe acest DRAGUNOV, pentru simplul fapt că am încercat totdeauna să şterg din amintiri imaginile evenimentelor nefericite. Dar l-am revăzut brusc, ştiind că este vorba despre el, fără posibilitatea vreunei confuzii.
      Era în 14 iunie 1990, în fruntea grupului de la IMGB, venit să „facă ordine”, în faţă la Arhitectură. Purta cu mîndrie şi, regăsindu-i vorbele de pe blog, cu credinţă (!) – până astăzi nestrămutată- o lozincă sinistră, pe care scria cu litere roşii : „NOI MUNCIM, NU GÂNDIM!”. Cei peste douăzeci de ani care au trecut, i-ar fi putut oferi contactul cu civilizaţia (din întreaga lume) şi ar fi avut şansa să deosebească sau să compare efortul depus, ca volum şi intensitate de un artist autentic, pe de o parte şi un strungar sau turnător, pe de alta! Sunt convinsa că dacă am cuantifica munca fizică depusă de mine, de-a lungul deceniilor, l-aş surclasa pe acest DRAGUNOV (fără a mai vorbi despre consumul cerebral). Lui i se pare , în continuare că e mai consumant să dai cu târnăcopul sau să torni (pe hârtie sau în siderurgie), decât, de exemplu, să cânţi ani de zile, nopţile, de la 11 la 4, iar dimineţile, la 10, să repeţi ore în şir.
      În aceeaşi zi, de 14 iunie 1990, l-am regăsit pe DRAGUNOV al nostru, radiind de fericirea învingătorului : găsise la PNŢ „maşina de falsificat banii”.Cît de consecvent poate rămâne, chiar şi peste două decenii, un astfel de subprodus comunist? Nu şi-a modificat cu nimic convingerile şi arsenalul. A rămas la acelaşi „Noi nu gândim…!”, încercând să-i dezbine pe aceia care, chipurile „nu muncesc!”. Nici măcar nu-şi ascunde lozinca din anii ’90. Ura faţă de intelectuali şi de creatori i-a rămas intactă, încercând să-i învrăjbească pe tineri cu bătrâni, pe bătrâni cu tineri, pe cei de succes cu aceia care au avut succes, pe cei care şi-au confirmat valoarea cu cei care urmează să o facă. Dacă metodele folosite sunt abjecte, nu contează, cum n-a contat nici sub comunism, nici sub fascism, dar ce e mai grav, nici sub…tranziţie. El „MUNCEŞTE”. Şi îşi continuă menirea „sau…însărcinarea?!) :a găsit, ca şi la PNŢ, maşina de falsicicat bani! La UCMR-ADA! Uraaaa! Dacă a ţinut în ’90 o dezinformare epocală, de ce să nu ţină şi astăzi acelaşi tip de manipulare? Astăzi avem la dispoziţie mai multe televiziuni decât atunci, avem internet, avem sute de tineri care încearcă să-şi confirme valoarea, tineri care nu ştiu nimic despre ceea ce înseamnă CISAC sau BIEM, cele două Organizaţii internaţionale care au verificat (şi verifică permanent) activitatea UCMR-ADA, lăudând-o şi încercând să blocheze intervenţiile de tip „terorist” ale Dragunovilor sau Nuferilor, spre disperarea acestora. Spunea cineva, într-una din intervenţii, că UCMR.ADA nu are adresă de …mail! Are, din 1997, mai multe, astăzi vreo opt! Are un site pe care , dacă l-ar accesa cei interesaţi, ar înţelege de ce NIMENI (în lume, nu numai la noi!) nu poate afla „cîţi bani primeşte un autor pentru o difuzare a unei melodii), aşa cum a întrebat un tânăr dintre cei incitaţi şi manipulaţi de cei care „muncesc”. Ar afla CUM se face colectarea şi repartiţia, în funcţie de postul (radio/tv) care plăteşte sau este într-un conflict juridic cu ADA, dacă playlisturile au fost corect comunicate etc. Acest tânăr ar afla că pentru aceeaşi piesă, cântată la România Actualităţi ar putea primi pentru o difuzare, să zicem, o,o5 RON, iar cântată la un post din provincie 0,oo5 RON. Un astfel de răspuns nu poate fi mulţumitor decât dacă tânărul respectiv vine la UCMR-ADA şi, conform drepturilor statutare pe care le are, se interesează în mod direct, de situaţia sa financiară. Numai că o astfel de abordare i-ar mutila pe Dragunovi şi pe Nuferi, amputându-le braţele cu care mânuiesc târnăcoapele sau cupele de la turnătorie.Nu înţeleg de ce îmi risipesc zecile de minute pentru astfel de completări!

      • Dragunov said, on februarie 20, 2010 at 11:46 pm

        Domnule Horia Moculescu vad ca va este din ce in ce mai greu sa va amintiti lucruri pe care nu le-ati vazut niciodata. Ceea ce este de inteles.

        Este insa greu de inteles cum ati putea uita mirsaviile savirsite in mod deliberat de catre sleahta lugubra a carui exponent activ sunteti si ati fost in toti cei douazeci de ani care au trecut de atunci.

        14 Iunie 1990, minerii adusi in Bucuresti de Ion Iliescu stilcesc in bataie tot ce este tinar si intelectual. In spatele fetelor brutale si inexpresive ale minerilor manipulati matematic, bestiile cu fete de oameni care ii coordoneaza ireprosabil prin ordine precise, au grija ca fetele lor sa nu fie vazute si nici identitatile dezvaluite. Asa este consemnul si fiecare il respecta.

        Sunt imbracati in raglane de piele neagra, au in dotare statii de emisie receptie, manusi cu plumb si munitie de lupta. Fiecare are pozitia sa in obiectiv si fiecare se misca cu o precizie ucigatoare.

        Ceva mai incolo de acest teatru de operatiuni paramilitare, intre gramada de suflete tinere stilcite si haznaua propriei moralitati, rezemat de un zid mucegait, mirosind patruzator a urina unui regim defunct, sta un individ inalt. Poarta ochelari, dar in spatele lentilelor ovale,privirea nu poate ajunge suficient de departe cit sa vada carnagiul. Este paralizat de o frica viscerala ce nu se potriveste deloc nici cu statura nici cu pregatirea sa. In forul sau interior se duce o lupta apriga intre ceea ce constiinta sa ii spune ca trebuie sa faca si ordinele urlate de catre individul din spatele biroului mai mare.

        Prin fata ochilor mintii sale cufundate in anestezicul dulce al trecutului se perinda intregul sau univers in doar citeva clipe stimulind pina la isterie instinctul cazon, mostenit pe linie directa, chiar daca usor pervertit acum.
        Intregul arbore de chipuri si functii asortate: Valter Roman, Gheorghe Gaston Marin, Ana Pauker, Max Goldstein, Mihai Dulgheru, Pantiusa Bodnarenko, Badau Alexandru, Heinz Gutmann, Samuil Brukner, Stupineanu, Laurian Zamfir, Stefan Koller, Nicolae Cajal, Nati Meir…o lista lunga..o organizatie puternica cindva..

        Are de luat o decizie, si o ia fara sa clipeasca: se intoarce pe calciie brusc si pleaca calcind apasat. In urma sa pe cimentul rece mustind de acel singe si de lacrimile care cazusera din cer cu o zi inainte, ii zace inerta constiinta ..ucisa cu un glonte in ceafa dupa metoda invatata si aplicata ca la carte cu singe rece.

        Cu barbia in piept si pasi hotariti continua sa mearga mai departe fara sa priveasca in urma. Inaintea sa ii pasesc conducindu-l principii si concepte prietenoase siesi: lasitatea, coruptia, furtul, delatiunea, agresivitatea, minciuna, otrava. Merge mai departe fara sa se opreasca urmindu-le. Pina cind intr-o zi cineva, sau ceva il va opri…definitiv…

        Recunoasteti personajul rezemat de zid domnule Horia Moculescu?

      • horia moculescu said, on februarie 22, 2010 at 12:13 pm

        Rezist foarte greu tentaţiei de a deschide capacul pubelei din care vă mijeşte capul acoperit cu cagulă, probabil aceeaşi cagulă pe care o purtaţi şi în 14 iunie 1990, aşa cum, de fapt, recunoaşteţi în pseudoeseul de mai sus.Aluzia la personajul „ascuns”, lipit de pereţi, cu care mă confundaţi, conţine absolut toate neadevărurile cu care încercaţi să mă „gratulaţi”. Pornind de la trecutul meu faţă de 1989, nepătat de nicio „creaţie” dedicată celor care v-au dat cagula, continuând cu prezenţa mea, în 21, 22, şi 23 decembrie ’89 în TOATE punctele fierbinţi ale Revoluţiei (pentru că, chiar şi furată fiind, o mare parte dintre noi am participat la ea), cu cele două luări de cuvânt, de la balconul Universităţii, cu vizita, la mine acasă (!) a minerilor, în 14 iunie (eraţi, pe acolo, pe undeva, nu? şi nu vă numeaţi Dragunov), cu dosarul de URMĂRIT de la CNSAS (!!!), cu un tată ţinut 9 ani în puşcăriile dumitale şi alăturându-mă acelei pleiade de activişti evrei (fault! eu sunt OLTEAN, din Rm.Vâlcea! şi sunt foarte mândru pentru această provenienţă), toate insinuările dumitale sunt doar calomnii abjecte. Nici nu mă mir, privind semnăturile postărilor. A mea, ,mă reprezintă şi nu am nimic de ascuns. Apropo, de ce ţi-ai ales Dragunov şi nu Postelnicu, Drăghici sau Pleşiţă? Deşi, ca eseist tindeai spre un A.Toma sau Al.Voitin! Sunt convins că ceea ce vei lăsa în urmă îi va ajuta, pe cei care vor dori să te identifice. După miasme.

  15. Nufarul said, on februarie 19, 2010 at 1:53 am

    Moculescule esti de-a dreptul abominabil.

    Tu vii si ne tii noua discursuri despre cit de sarac si cinstit esti, si apoi pleci sa joci banii nostri la ruleta.

    Te-ai cocotat acolo si crezi ca nu te mai da jos nimeni din copac? Cu epoletii tai de aur si imaginea ta pavoazata in culori pastelate. Uite ce esti de fapt, un infractor fatarnic.

    Lovesti o femeie care nu se stie apara? Te simti puternic? Dar daca ti-ar aplica tie cineva acest tratament cum te-ai simti?

    Ai tupeu maestre nu gluma..

  16. horia moculescu said, on februarie 19, 2010 at 10:56 am

    Cred că pe dumneata nici NUFĂRUL nu te mai poate spăla. Încearcă însă la OTV, la Acces Direct, la Happy our. Dacă despre drepturile de autor nu ştii nimic, măcar te poţi bucura de un ambient confortabil. Şi nu încerca să mănânci mai mult (?) decât îţi oferă piaţa, pentru că scazi preţul.

    • Nufarul said, on februarie 20, 2010 at 3:20 am

      Domnule Moculescu, din respect pentru @un artist care a punctat atit de corect si elegant problema incerc sa evit a va raspunde cu un echivalent.

      Totusi nu ma pot stapini sa nu observ cum in fata unei provocari atit de firave caracterul dumneavoastra mai putin imund, genereaza aceasta maimutareala perversa. Sa fie oare aceasta fata dumneavoastra cea adevarata? Sau provocarea e de vina?

      Un adevarat ascet ar fi raspuns cu totul altfel in fata provocarii. Deci nu asceza va caracterizeaza si atunci de ce sa o invocati tocmai dumneavoastra?

      Dar apologia pe care v-o faceti singur cum se brodeste peste umilinta si modestia in care va duceti zilele?

      Recent un mare lider comunist pretabil la aceeasi apologie a senectutii morale a facut stinga imprejur si cu un rictus amar si-a luat ramas bun (la cererea telespectatorilor). Faceti-va un bine va rog si urmati exemplul sau demn (?)

  17. mcm said, on februarie 19, 2010 at 11:55 am

    Asa cum o minge care se loveste de un perete, se intoarce fara sa-i faca peretelui ceva. La fel orice ati spune aici D-le Muculescu se va intoarce fara sa ramana pe perete vre-o urma.

    Peretele nu va intelege fenomenele fizice ce fac ca mingea sa se intoarca la contactul cu el, si va ramane la parerea ca el e cel mai tare, in realitate el fiind doar un punct de oprire pentru cainii vagabonzi.

    Site-ul a fost lansat cu scopul de a arunca cu noroi in breasla si in organismele de gestiune, si pentru a oferi material celor interesati sa distruga sistemul de colectare si gestiune a drepturilor decat sa-l imbunatateasca acolo unde poate nu merge bine (usor de indentificat doritorii).

    Nu am vazut nici o propunere „inovatoare” venita pe site, si dupa cum se vede, activitatea a ramas doar la mizerii aruncate pe langa posturi vechi sau la atacuri personale, de catre persoane cu alte interese.

    Recomand acestora site-uri specializate
    http://injuraturi.3xforum.ro/
    http://injuraturi.4rumer.net/
    sau
    http://www.frustrati.ro

  18. un artist said, on februarie 19, 2010 at 1:33 pm

    citesc aici si ma minunez. Nu as fi vrut sa scriu nimic, dar totul este incredibil. De ani de zile obtin niste sume infime de la UCMR ADA si de la CREDIDAM, iar explicatiile sunt penibile, ca nu s-a platit, ca statutul, ca repertoriul… dar nimic concret.
    Va pe aici un mod agresiv al celor de la UCMR ADA, pe care il cunosc toti cei care au incercat si anii ateriori sa ceara explicatii sau sa propuna schimbari.
    Lucrurile nu sunt in regula in mod evident sistemul este depasit, iar Domnul Moculescu este un exponent al acestui sistem. Modul in care incearca sa ne prezinte ca totul este perfect si ca noi avem interese meschine spune totul. Cariea domniei sale este neindoielnica, cu siguranta a muncit si a realizat slagare, dar apelul la moralitate si saracie e altceva. Nu vreau o polemica cu Domnul Moculescu, dar vreau sa arat inechitatile unui sistem patronat si de domnia sa.

    Sistemul este incorect si generator de privilegii de tot felul. Citi dintre voi stiu cum se utilizeaza fondul social cultural de exemplu? Ati vazut ceva pe site? la sediul ucmr, sau altundeva? Stiati ca au fost niste camere platite la sinaia? citi ati putut crea acolo? sau sa beneficiati de acele camere. Oare valoarea muzicala si harul se afla numai in cercul de privilegiati?
    cum putem fi egali cand la repartitia fondului comun un minut de muzica simfonica este de 4 ori mai valoros decat cel de muzica pop, cand repartitia fondului comun se face numai dupa radiourile de la radio public si dupa Magic fm (inlocuit recent de National FM).
    Citi au obtinut informatii privind ora si data fiecareia dintre difuzarile intrate la plata?
    Domnul Moculescu vorbeste de un control extern. Este corect, dar de ce nu au acceptat ideea avansata de Chilian a unui audit extern? Sa vedem un audit KPMG, Deloitte, Price, etc? Sa cerem asta in adunarea generala si eliminarea privilegiilor nu sa ne porcaim aici fara sens.
    Sa vedem ce e si la CREDIDAM, incercam sa gasim solutii, pentru ca evident lucrurile nu sunt in regula, si asa cum spunea ANCA – e tarziu si pierdem bani (si nervi as spune eu).

    Am verificat ce scria Dinu Turcanu pe aici referitor la ponderarea pe genuri muzicale pe la alte societati si nu am gasit asa ceva. Sunt ponderate procentele intre titulari in lipsa documentatiei complete, nu minutele de difuzari. Legat de transparenta puteti avea dovada singuri. Unde putem vedea cit a costat terenul si cit se estimeaza a costa noul sediu? Citi au aflat de intentia de cumparare de sediu? De unde? Citi bani s-au pierdut pe acel sediu luat atunci pe fuga? Cit valoreaza acum acel teren?
    Oare Domnul Moculescu de ce nu a luat legatura cu Mihai atunci cand acesta a scris la UCMR ADA?
    Asadar sa facem curatenie, dar nu aici. Sa facem un studiu, sa punem oameni competenti sa lucreze pentru noi la nivelul costurilor.

    • horia moculescu said, on februarie 20, 2010 at 11:22 am

      Nu pentru că nu mă jigniţi vă răspund, ci pentru o simplă precizare : NICI LA UCMRA-ADA nu se”ponderează” sumele ce revin autorilor, cu documentaţie completă. Ponderarea se face numai în cazul Fondului Comun , pentru sumele neidentificate. Este o gogoriţă lansată de rău-voitori, indiferent de numele lor sau de funcţiile pe care le deţin. În privinţa noului sediu, printre altele (!) o dorinţă permanentă a colegului meu de Consiliu Director, Marius Moga, tot ceea ce s-a întreprins a fost transparent, comunicându-se această intenţie chiar într-o Adunare Generală. Cred că tuturor ne pare rău că nu putem colecta de trei-patru ori mai mult, pentru ca autorii cei mai cântaţi să se poată îmbogăţi cu adevărat, deşi şi atunci am afla că drepturile intelectuale produc nişte sume nesimţite! Sunt total de acord că nu astfel de dialoguri rezolvă problemele sau îndepărtează suspiciunile. Am sperat că prezenţa în Cons.Dir. a celor doi reprezentanţi de marcă ai generaţiei tinere (Duţă şi Moga) va ajuta la credibilizarea acestui organism. Există mecanismul democratic al Adunării Generale pe care membrii de bună credinţă îl au la dispoziţie şi trebuie să-l folosească, tocmai pentru a nu se mai perpetua un astfel de fals conflict.

      • un artist said, on februarie 20, 2010 at 5:21 pm

        Exact de fondul comun spuneam. Din informatiile financiare rezulta ca vorbim de o suma foarte mare, mult mai mare decat suma impartita direct pe documentatiile de la utilizatori. La fondul comun autorii de muzica pop sunt dezavantajati, nu exista in grila nici un post comercial si mai exista si ponderari pe genuri. Graba achizitiei sediului este ingrijoratoare. Este singurul caz in care a fost organizata o sedinta de adunare generala extraordinara. Rentabilitatea acelei investitii pe fuga este dezastruasa si nu a existat o dezbatere reala pe aceasta tema.

  19. Cercel Lazar said, on februarie 23, 2010 at 1:33 am

    Domnule Moculescu cum puteti spune ca Ucmr ul nu fura? cand eu am un act oficial de la Orda care spune ca in urma unui control efectuat la Ucmr sa dovedit ca aspectele sesizate de mine au fost reale iar eu sunt pagubit si imi iau 10 % din banii pe care ii merit iar Consiliul director din care si dumneavoastra facetzi parte a incalcat ilegal statutul Ucmr.Iar apoi sesizatzi curtea de apel Bucuresti care suspenda actul ( are ceva putere politica Ucmr) Pana unde duce lasitatea si marsavia dumneavoastra? Ganditzi-va ca stricatzi vietzile unor tineri care stau noptzi la rand in studio sperand ca o sa realizeze ceva in viitor, nu avem nici o vina ca ne am nascut aici, si daca dumneavoastra reprezentatzi muzica si cultura in Romania putetzi sa ma numitzi afon si incult

  20. cosmin faur said, on februarie 23, 2010 at 9:48 pm

    sunt multe feluri de furt: moral, intelectual…deci e bine sa va ponderati cu totii cand vorbiti despre corectitudine!!! eu sunt artist instrumentist intr-o filarmonica de prestigiu din tara, si imi vine sa vomit numai cand ma gandesc ca am luat saptamana trecuta 60 ron pentru 2 piese ale unui compozitor candidat la a intra in randurile UCMR…nu pot sa zic nici ca lucrarile erau geniale sau abominabile, dar nici ca munca de 3 zile de repetitie insumand 7-8 ore in total aproximativ- e bine sa fie platita cu 60 ron/artist instrumentist sau instrumentist…se poate spune si ca ,,dar decat deloc, tot e bine si asa, tu nu vezi ce criza e?”…pai daca spunem in continuare asa, inseamna ca dam girul agentiilor de impresariat din Romania- nu sunt multe cel care mai fac turnee ,,europene” cu 30,40 euro/concert- in conditii umilitoare dpdv al transportului intre concerte, cazari, diurne sau alte drepturi eludate, e drept cu bunul acord al celor care se sacrifica pentru un ban in plus adus familiei…

    Dar se poate spune si ca aceia care ne impresariaza/managerizeaza/dicteaza destinele- isi permit in continuare sa creada ca sunt stapani pe destinele, vietile, familiile si gandurile sau sentimentele noastre!!! Mai rau e ca nu ne mai respectam si am devenit o cloaca de barfe, uneltiri si calitate obtinuta doar cu un soi de hipnoza imbecila de care suntem constienti ca ni se intamlpa, asta daca nu cumva inca nu ne cunoastem valoarea profesionala.

  21. Dragunov said, on februarie 24, 2010 at 12:35 am

    Domnule Horia Moculescu, va invit insistent sa ridicati capacul cutiei Pandorei (sau pubelei Pandorei daca asta va face sa va simtiti mai artist). Dar ma indoiesc profund ca aveti curajul necesar. Nu v-a caracterizat niciodata pina in acest moment al existentei si nu cred ca veti schimba ceva tocmai acum.

    Nu ceea ce pretindeti Dvs ca sunteti ne intereseaza pe noi ci ceea ce Dvs faceti, ca membru al Consiliului Director al unei organizatii care fura banii celor care o mandateaza.
    Aceasta organizatie face sa dispara anual milioane de Euro din banii nostri. Iar Dvs sunteti direct interesat ca acest sistem sa functioneze asa si nu altfel, pentru a va conserva „privilegiul” de a face foarte multi bani foarte facil. Furindu-i.

    Din acest punct de vedere facem intr-adevar parte din doua organizatii extrem de diferite.

    De ce Dragunov? Arta si precizie domnule Moculescu, dar facind armata la apelul bocancilor, nu ma astept sa aveti nici cea mai vaga notiune.

    Dvs v-ati ucis voluntar constiinta cu un glonte in ceafa savirsind mirlaniile promiscue pe care le-ati savirsit alaturi de haita care a tras cu dintii in toate directiile de banii furati inclusiv cu concursul Dvs, dupa cea mai Sovietica metoda posibila.

    Aveti dreptate, alaturarea cu numele unor activisti apartinind unei organizatii care se voia atotputernica este incorecta pe alocuri. Ar fi trebuit sa va incadrez pe lista Alinei Plugaru, Laurei Andresan si eventual Jena Jameson? Sau o sa protestati ca si aceste personaje fac parte din aceeiasi organizatie?

    Eu v-am intrebat simplu daca stiti cine era personajul slinos rezemat de zidul mucegait si Dvs v-ati identificat imediat cu el. De ce domnule Horia Moculescu ? Sunt inca atat de multe ziduri mucegaite in tara aceasta care rezema atitea personaje slinoase..De ce tocmai Dvs domnule Horia Moculescu?

    Si ca sa inchei, exista organizatii mult mai puternice decit cea pe care o reprezentati.

    Iar daca legea Talionului este cea de care doriti sa va prevalati in aceasta situatie, veti avea parte de ea cu virf si indesat.

    • Nufarul said, on februarie 24, 2010 at 1:23 am

      @Dragunov esti mult prea elegant cu relicva comunista. Acuma vrea sa para mare revolutionar dar el s-a scapat in pantaloni in continuu inainte si dupa 1989 cu diverse ocazii.

      Eu in locul tau ii ardeam de mult doua peste botul jegos cu care latra si spumega.

      Isi declina pana si propria origine, dar se bate cu caramida in piept ca el nu ascunde nimic si ca e sincer. Ca nu a furat nici un ban dar e cu mina pina la umar in banii din fondul comun al UCMR. Mi-e greata de atita fatarnicie.

      Nu a avut curajul sa pronunte nume in viata, de frica ca incepe sa vorbeasca singur. Nivelul de la care el fura acum a devenit vulnerabil, caci i s-a dus de vale suportul politic, si da din clampau cit poate de tare ca sa se apere.

      Vad ca l-ai incadrat pe lista cu rapandule. Esti generos..nu merita..

  22. […] referitoare la Fondul Comun (vedeți criticile și propunerile aduse de Marius Moga, Anca Lupeș, Mihai Trăistariu, Flaviu Cicirean și […]


Lasă un răspuns către horia moculescu Anulează răspunsul