Drepturile.ro – artisti pentru artisti

Contact

Dacă ești un artist care dorește să scrie pe acest blog, să anunțe o inițiativă nouă, să se plângă de modul în care este tratat etc. te rugăm lasă un comentariu mai jos (include adresa ta de email pentru a te contacta).

52 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] ești artist și vrei să-ți spui părerea lasă un comentariu cu adresa ta de email la pagina de contact. Tag-uri […]

    • TOADER-NICOLA FELICIAN said, on martie 15, 2015 at 9:14 am

      BUNA,INTREBAREA MEA ESTE URMATOAREA:
      CA SI COMPOZITOR CUM SE PROCEDEAZA SA CASTIGI BANI DE PE YOUTUBE DIN OPERELE TALE IN SITUATIA IN CARE DAR ACESTE OPERE SUNT POSTATE DE CATRE ALTCINEVA?
      ASTEPT UN RASPUNS!
      VA MULTUMESC!

  2. DAN LEONTE said, on ianuarie 30, 2010 at 2:48 pm

    Ma alatur si subscriu la initiativa colegilor pentru ca, organismele de gestiune colectiva sa dea dovada de transparenta si sa foloseasca sumele incasate la plata drepturilor artistilor. Cred ca si o innoire a mentalitatii celor de acolo ar fi foarte benefica.

  3. HAIOS CRISTINA said, on ianuarie 30, 2010 at 3:35 pm

    Cu rusine marturisesc ca am inchis ochii la modalitatea romaneasca de a face lucrurile….. Ani de zile nu m-a interesat acest subiect,deoarece credeam ca nu se poate schimba nimic si trebuie sa accept ca asa merg lucrurile la noi.
    Daca ar fi trebuit sa traiesc din drepturi de autor,as fi murit de foame demult. Asta desi am compus muzicå ce a fost difuzata la radio/tv/net in toti acesti ani (10)
    Stiam de ceva vreme ca se fac tot felul de „invarteli” la UCMR,dar cine sa dovedeasca ceva? Eu nu am cifre sau procente,dar stiu cu siguranta ca sistemul e incorect si vetust si ca trebuie sa se schimbe,sa se modernizeze. Ma alatur si eu,deci,artistilor care au inceput sa dea glas nemultumirii. Bravo celor cu initiativa!

  4. shatyr said, on ianuarie 31, 2010 at 5:19 am

    Shatyr (Tempesta Productions, compozitor, impresar Marijuana, Rugz, Neve, Cortes, Tonik Obiektiv)

    Bataie de joc. Organizatiile de gestionare drepturi de autor obliga pur si simplu artistul sa cerseasca. Trebuie sa intrebi de 10 ori daca ai vreun ban in cont, de inca 10 ori intrebi cat ar trebuit sa ti se plateasca o difuzare si de alte 10 ori esti trimis de la un ghiseu la altul cu formularele la brat si cu „nu stim” in carca. Vorbim de un furt mascat prin birocratie.

    Toti vrem transparenta, drepturi respectate si o gestionare vizibila/reala, insa nu ni se va raspunde la cereri. Singura salvare e sa speram ca vom fi catalogati drept artisti europeni, nu doar romani. De altfel, o solutie ar fi sa ne gestionam cu mediul online. Deja youtube are un program prin care plateste artistul per mie de difuzari. E mult mai sigur si mai misto sistemul decat cel oferit de stat.

    Eu am avut o cearta mare cu ORDA in 2007, cand mi s-a solutionat o cerere dupa 9 luni, asta fiindca mi se pierduse o ditamai stiva de acte, iar cu UCMR-ADA m-am lamurit anul trecut, cand la intrebarea „ce difuzari am de ridicat pentru piesa X”, am primit raspunsul „pai nici U TV, nici TVR, nici etc nu ne platesc drepturile si suntem in proces cu ei”. Desigur.

    Va felicit pentru initiativa de a vorbi despre aceste nedreptati, acum hai cu solutii. Eu am inceput prin a promova articolul asta prin intermediul comunitatilor online. Propun o campanie in sensul asta..

    http://twitter.com/shatyr
    http://shatyr.ro/blog

    • Roumelioti Raluca said, on iulie 23, 2016 at 12:24 pm

      Exact asa cum ati spus se imtimpla,dar exact.Eu sint in judecata cu cei de la ucmr acum.Tatal meu a scri 60 de cintece,unul dintre ele are 4.5000000 de difuzari pe youtube si multe altele,a fost premiat de Uniunea scriitorilor si eu ca mostenitoare iau cite 0,02 ron pe un cintec.Doamne ce bine ar fi sa putem lupta cu ei intr-un fel.Eu am platit 5 avocati pina acum,e dreptul meu si nu m-il pot lua.

  5. DoubleL said, on februarie 3, 2010 at 2:59 pm

    (compozitor, producator, Corina, Puya, Sisu, Cedry2k, Bitza)

    Sumele trimise autorilor din Romania sunt penibile, un calcul personal este din start imposibil. Organului ii lipseste transparenta!
    Ma intreb unde sunt acele sume alocate de UCMR? Data trecuta cand am cerut sa vad
    ce difuzari aveam am primit raspunsul „Kiss nu a platit inca, Media Pro plateste abia pe 24 Mai…blabla” etc etc
    Despre drepturile mecanice nici nu merita sa mai discutam.

    http://www.doublel.ro
    http://twitter.com/DoubleLtheLL

  6. Ovidiu Ianu said, on februarie 3, 2010 at 3:04 pm

    Cum putem verifica noi CREDIDAM-ul ?

    Eu sunt actor. Dar stiu ca probleme similare au si cei din domeniul muzical ( compozitori, interpreti, textieri ) si, in general, toti cei care isi vand imaginea si creatia televiziunilor si/sau radio-urilor ( nu stiu daca e valabila treaba si in print/presa scrisa). Despre ce e vorba? Fiecaruia dintre cei pomeniti mai sus, le revine bianual, o suma de bani corespunzatoare drepturilor descrise mai sus. Anomalia incepe de la modul de colectare a banilor respectivi. Banii, din spusele celor de la CREDIDAM, se colecteaza pe baza declaratiilor tale ( prin completarea de tabele si tabelase cu rubrici imposibile ) si nu pe baza DECLARATIILOR / GRILELOR DE PROGRAM / PLAYLIST-URILOR POSTURILOR MAI SUS AMINTITE. Poate cineva sa explice DE CE? Concret, daca tu actor, ai jucat intr-un serial de televiziune si nu ai completat tabelul extrem de complicat asa cum vrea CREDIDAM, nu poti beneficia de nici un leut din ceea ce ai merita sa primesti. Punem pariu insa, ca pentru serialul respectiv (mai exact pentru fiecare difuzare !!!! ) televiziunea respectiva aloca o suma lui CREDIDAM? Mai mult, desi tabelul care e facut parca sa te descurajeze sa-ti ceri drepturile, contine rubrici si rubricute cel putin ciudate, nu poti completa rubrici gen de cite ori sa difuzat programul respectiv. Sau daca tot ti se cere durata aparitiei intr-un episod (lucru cretin, din punctul meu de vedere), de ce nu ti se spune si cit e minutul? Ca la taxi, ca sa fiu dragut! Ganditi-va, de exemplu, cam de cite ori a fost programat serialul ” La Bloc”, pe Pro TV, Pro Cinema, Pro TV International, etc. Serialul are cel putin 400 de episoade. La CREDIDAM vei afla de la o doamna jurist, extrem de violenta si agresiva in limbaj si comportament, ca NU CONTEAZA DE CITE ORI SE DIFUZEAZA acelasi produs pe vreun post ! )))))) Invit pe oricine vrea sa constate aberatia de mai sus, la o discutie cu „prietena mea” de acolo, doamna …. al carui nume imi scapa…. si bine fac!

    Dar cantecele difuzate pe un post de radio?
    Dar sutele de reclame difuzate de mii de ori, pe mai multe posturi de televiziune?

    Dupa 2 seriale de televiziune a cite cel putin 25 de episoade fiecare ( vorbesc de jocul meu efectiv in aceste productii – La Bloc si Clanul Spranceana), dupa reality-show-uri gen Cireasa de pe tort si Vedete-n figuri, difuzate si ras-difuzate, dupa ce mi-a acceptat, in noiembrie 2008, o declaratie cu privire la unele din aceste emisiuni si seriale in care am jucat, CREDIDAM nu mi-a dat nici pina in ziua de astazi vreun ron. Cit de mic! De ce? Intrebati-o pe doamna jurist care sare la gatul nemernicilor care cuteaza sa-si ceara drepturile pe-acolo! CREDETI CA AU INTRAT CEVA BANUTI IN CONTURILE CREDIDAM SI PENTRU PRESTATIA MEA ARTISTICA LA CELE AMINTITE MAI SUS? EU ZIC CA DA!

    Quod erat demonstrandum (de-al naibii, sa mai caute cei de-acolo prin carti, un pic ! )

    • Roumelioti Raluca said, on iulie 24, 2016 at 8:45 am

      Am exact aceeiasi problema si eu,in playlisturile celor de la UCMR pun ce vor ei ,cum vor ei si cit vor ei.Eu sint in judecata cu cei de la ucmr din aceasta cauza,nu stiu inca data procesului insa daca cineva dintre dumneavoastra ar dori sa isi spuna punctul de vedere in instanta cu placere sa va chem ca martori.Consider ca femeia e dea dreptul in necunostinta de cauza deoarece ceeace conteaza este de cite ori se difuzeaza si unde.In Clanul Sprinceana a avut si tatal meu un rol mic,Ciupi Radulescu,dar eu cer drepturile de textier.In orice caz daca oricine din dv,doreste poate fi chemat ca martor in instanta.Daca ne unim sintem mai puternici..bijdroaba@gmail.com.

    • ion popa said, on decembrie 10, 2016 at 7:19 pm

      Daca e vorba de una mica cu gura mare, Mariana Savu se numește acea „doamna”… e deosebita, ce mai!

  7. Gabriel Huiban said, on februarie 3, 2010 at 6:50 pm

    Ne meritam soarta!!!

    Sunt prea putini tineri care incearca sa imbunatateasca sistemul.Sunt prea putini implicati in sistem. Si ce e mai grav e ca multi dintre „cei putini” nu au informatii, sunt doar nemultumiti si putin paranoici. Cati dintre cei care sunt nemultumiti au miscat 2 paie pt a ajuta sistemul??? Cati au propus sa distruga ceea ce e al nostru de fapt? Iar dintre cei care au miscat 2 paie, cati au facut-o coerent si cu o logica?
    Pana cand nu vom fi uniti si organizati nu vom face decat sa murdarim cu noroi munca buna sau nu a altora.

    Succes noua!!! 🙂

    http://www.myspace.com/gabrielhuiban
    http://www.twitter.com/gabrielhuiban
    http://www.galarecords.ro
    http://www.gabrielhuiban.ro

  8. Iankoo said, on februarie 4, 2010 at 11:10 pm

    Sunt dj de mai bine de 8 ani, timp in care am intampinat cateva probleme cu UCMR-ADA, UPFR si CREDIDAM. Cand am inceput activitatea de dj, m-am gandit intotdeauna ca aceasta sa fie legala din toate punctele de vedere. Am aflat de pe internet ca imi trebuiesc diferite licente neexclusive de la organizatiile mentionate mai sus. Pe langa o licenta neexclusiva care costa in jur de 300-500 de ron/an pentru un numar limitat de petreceri, a trebuit sa platesc pentru evenimente precum targuri sau expozitii, o taxa de minim 120 ron/zi. In anul 2008, am cotizat peste 6000 de lei numai la UCMR. Cand am intrebat unde se duc banii, nu am primit nici un raspuns concret. Nu este o suma mare; ma gandesc ca nu sunt singurul care plateste.
    Consider ca ar fi mai bine sa se gaseasca o solutie prin care banii ajung direct la artist.

  9. Aris Kalimeris said, on februarie 5, 2010 at 3:38 am

    Este foarte trist asta care se intampla in Romania. Eu m-am nascut in Grecia si am venit in Romania sa studiez acum foarte multi ani. Am inceput sa lucrez din 2001 ca compozitor, textier si manager si ultimii ani m-am stabilit de tot in Romania.
    Ma ocup foarte mult cu Eurovision, anul trecut fiind textier piesei care a reprezentat Moldova in Moscova. Nu sunt un membru al UCMR dar am avut „norocul” sa ma inscriu la Organizatia Greaca de drepturi (AEPI).
    Nu am fost niciodata la birourile lor, nici macar nu stiu unde se afla. Atunci cind m-am inscris, prin internet, m-au contactat ei,ii am dat contul meu bancar, mi au facut cunoscut IPNN ul meu si cind vreau sa declar o piesa la ei , numai trimit un mail la persoana care se ocupa de mine cu toate datele piesei si am terminat.
    Anul trecut, cum am spus, am fost textier la o piesa care a participat la Eurovision. In ianuarie am primit primii banii de la AEPI pentru piesa respectiva cind pentru compozitorul nu a venit nici un ban.Compozitorul fiind membru UCMR.
    Nu stiu unde se duc banii, si de ce trebuie sa se faca asta dar neaparat trebuie opriti si ma bucur foarte mult ca sinteti uniti la asa ceva.

  10. Claudio Cristo said, on februarie 5, 2010 at 10:05 am

    Va salut si ma alatur voua in aceasta initiativa de a ne revendica drepturile . Am stat si am discutat cu mai multe persoane de prin diferite radiouri din tarisoara noastra draga si am aflat ca foarte multe radiouri locale nici nu se obosesc sa trimita playlist-urile impuse de UCMR-ADA , drept urmare difuzarile unor artisti nici macar nu sunt luate in seama, ca sa nu mai zic ca nu sunt calculate . Alte posturi de radio locale apeleaza la cei de la UCMR-ADA pentru a le face un playlist , asta pentru a le usura munca. Asadar , am mai gasit inca un motiv in urma caruia banii meritati nu ne intra in conturi !!!

    Bafta tutror !!!

  11. Vlad Petre said, on februarie 5, 2010 at 12:05 pm

    Problema cu aceste 2 institutii este ca nu, nici dupa ce s-au incasat in atatia ani sume exorbitante, un sistem de monitorizare si de calcul eficient.
    As putea chiar sa-l aseman cu cel din justitie, unde inca se lucreaza cu dosar, mii de foi scoase la imprimanta sau scrise de mana.
    Nimic nu e stocat intr-un calculator.
    Fiecare compozitor in parte sa aiba o arhiva cu pisele inscrie, accesibila la vedere pe internet.
    Asta pe de o parte; pe de alta parte insa, sunt multe radiouri locale care nu au playlister, in alte cuvine, dj-iul pune ce piese vrea el in playlist fara sa trimita un raport real al melodiilor difuzate.
    Asta face ca monitorizarea difuzarilor sa fie practic imposibila.
    Nu uitati ca sunt o mana de radiouri nationale si peste 40( n-am stat exact sa le numar, s-ar putea sa fie si mai multe ) locale.
    In plus, tot auzim ca artistii de pe la noi sunt nr 1 in topurile din Polonia,Cehia,Turcia,etc.
    Cine preia drepturile pe difuzarile de acolo?
    Totul ar trebui sa fie transparent si la vedere.
    Si s-ar putea face, daca la institutiile respective, in loc de o secretara trecuta de a 2-a varsta care nu stie sa scrie un e-mail, ar fi angajat un olimpic sau 2 la informatica.
    In zilele noastre, in Romania, vanzarile sunt un fel de „praful de pe toba” iar concertele sunt din ce in ce mai prost platite, ca sa nu mai vorbim de intarzierile de plata care uneori trec de 6luni, ba chiar 1an, sau raman neplatite.
    Asta in timp ce la radio se difuzeaza tot mai multa muzica romaneasca.
    S-a dus vremea cand toti ne uitam cu uimire spre Romanian Top 100 cand piesa „Amintirile” a baietilor de la 3SE era incoronata NR1, fiind prima piesa romaneasca ce a reusit sa atinga prima pozitie a celui mai important(de atunci) top autohton.
    Acum artisti precum Hi-Q,Play&Win,Inna,Morris,David Deejay,Smiley sau Puya, ne-au obijnuit deja sa fie pe primele pozititii in clasamentele noastre, dar si cele internationale.
    Si daca ei sunt trasi in piept, compozitorul sau artistul aspirant, care isi doreste o cariera si viseaza la viata de turneu, ce pretentii sa mai aiba?
    Asadar nu ramane sa spunem celor de la CREDIDAM si UCMR decat o fraza celebra din filmul „Jerry Maguire” – „Show me the Money!!!”

  12. Vlad Petre said, on februarie 5, 2010 at 12:18 pm

    (Varianta corectata dupa cafea 🙂 , rog admin sa stearga primul post)
    Problema cu aceste 2 institutii este ca nu au, nici dupa ce s-au incasat in atatia ani sume exorbitante, un sistem de monitorizare si de calcul eficient.
    As putea chiar sa-l asemanam cu cel din justitie, unde inca se lucreaza cu dosar, mii de foi scoase la imprimanta sau scrise de mana.
    Nimic nu e stocat intr-un calculator.
    Fiecare compozitor in parte ar trebui sa aiba o arhiva cu pisele inscrie, accesibila la vedere pe internet.
    Asta pe de o parte; pe de alta parte insa, sunt multe radiouri locale care nu au playlister, in alte cuvine, dj-ul pune ce piese vrea el in playlist fara sa trimita un raport real al melodiilor difuzate.
    Asta face ca monitorizarea difuzarilor sa fie practic imposibila.
    Nu uitati ca sunt o mana de radiouri nationale si peste 40( n-am stat exact sa le numar, s-ar putea sa fie si mai multe ) locale.
    In plus, tot auzim ca artistii de pe la noi sunt nr 1 in topurile din Polonia,Cehia,Turcia,etc.
    Cine preia drepturile pe difuzarile de acolo?
    Totul ar trebui sa fie transparent si la vedere.
    Si s-ar putea face, daca la institutiile respective, in loc de o secretara trecuta de a 2-a varsta care nu stie sa scrie un e-mail, ar fi angajat un olimpic sau 2 la informatica.
    In zilele noastre, in Romania, vanzarile sunt un fel de „praful de pe toba”, iar concertele sunt din ce in ce mai prost platite, ca sa nu mai vorbim de intarzierile de plata care uneori trec de 6luni, ba chiar 1an, sau raman neplatite.
    Asta in timp ce la radio se difuzeaza tot mai multa muzica romaneasca.
    S-a dus vremea cand toti ne uitam cu uimire spre Romanian Top 100 cand piesa „Amintirile” a baietilor de la 3SE era incoronata NR1, fiind prima piesa romaneasca ce a reusit sa atinga prima pozitie a celui mai important(de atunci) top autohton.
    Acum artisti precum Hi-Q,Play&Win,Inna,Morris,David Deejay,Smiley sau Puya, ne-au obijnuit deja sa fie pe primele pozititii in clasamentele noastre, dar si cele internationale.
    Si daca ei sunt trasi in piept, compozitorul sau artistul aspirant, care isi doreste o cariera si viseaza la viata de turneu, ce pretentii sa mai aiba?
    Asadar nu ramane sa spunem celor de la CREDIDAM si UCMR decat o fraza celebra din filmul „Jerry Maguire” – „Show me the Money!!!”

  13. Alexsay said, on februarie 5, 2010 at 1:38 pm

    Aceasta frauda/inselatorie trebuia sa fie oprita inca de la inceput… Ar trebuii infiintata o asociatie un grup pe care noi artistii ar trebuii sa il controlam… Am auzit ca se invart milioane de euro…
    Problema suntem noi artistii si va spun si de ce. Am observat problema ne-am gandit la solutii dar lenea e mare… preferam sa stam si sa asteptam ca aceasta problema sa se rezolve singura… iar apoi tot noi sarim cu gura ca ne fura si ca nu e corect… ceva de genu cainele care latra nu musca.
    E grav pentru ca daca toti acei bani ar intra in buzunarul artistilor muzica ar evolua si ar progresa mai rapid (acum suntem un grup de melci) si plus de asta nu vom mai concerta pe stomacul gol.

    Eu sunt un artist la inceput de drum dar recent am facut o piesa dedicata orasului bacau iar piesa este un real succes pe plan local… este difuzata prin cluburi, baruri, patinuare si tot felul de locuri publice… si nu stiu dar e ciudat cum eu nu numai ca am ramas cu datorii dar aceastea au mai si crescut :))
    Ideea e ca in tarile civilizate alti artistii care ar avea o experienta asemanatoare mie ar traii destul de bine de urma unei piese de succes fie ea si pe plan local….

    Pe final haideti sa nu mai strigam HOTIII si sa mergem peste ei si sa ne cerem drepturile

    http://www.MySpace.com/McAlexsay
    http://www.Alexsay.tk

  14. magda vladoi said, on februarie 5, 2010 at 4:17 pm

    cum pot sa iau legatura cu o persoana care se ocupa de acest site? ma numesc magda vladoi, sunt reporter al agentiei de presa NewsIn si as vrea s apregatesc un articol pe baza celor scrise de artisti pe site. mersi

  15. andyplatonsoundland said, on februarie 7, 2010 at 4:13 pm

    Tind sa cred, ca la urma urmei totul se rezuma la un joc in care fiecare isi urmareste interesele…

    Organismele de gestiune a drepturilor de autor se imbogatesc pe urma noastra(UCMR-ADA, CREDIDAM), originalitatea si creativitatea nefiind sustinuta si apreciata in niciun fel (mergand mereu pe principiul „Ca doar asa e in Romania!”), totul functioneaza pe baza de scuze si motive…

    Practic, din cauza sistemului care exista(si aici ma refer, in general, in Romania), pe langa faptul ca unui artist sau compozitor neconsacrat ii este destul de greu sa patrunda de unul singur pe piata muzicala si sa se faca remarcat, daca nici de aceste „organisme” nu este „sustinut” sau avantajat, indiferent cat de mult sau putin…..incotro ne indreptam?

    Consider, ca a venit deja momentul in care trebuie sa schimbam ceva…si pe cat posibil, sa ne impunem punctul de vedere in asa fel incat sa fim intelesi, in adevaratul sens al cuvantului, de aceste „organisme” si nu numai…

    Doar ca de acum….solutiile…

    Felicitari pentru aceasta initiativa lansata…si sa speram, ca poate pe aceasta cale, se va intelege cu adevarat mesajul transmis…

    http://www.myspace.com/soundlandsound
    http://twitter.com/Soundland
    http://www.facebook.com/soundland

  16. MIHAI TRAISTARIU said, on februarie 8, 2010 at 2:51 am

    le-am facut anul trecut reclamatie ambelor institutii. am cerut, impreuna cu casa mea de discuri – roton , un raport exact cu ce , cand si unde s-a difuzat.
    ne-am amuzat teribil.
    pentru piesa ” tornero ” noi am primit rpoarte de difuzari din 29 de tari, in vreme ce ei ne-au azvarlit cateva amarate de difuzari , in cea mai mare parte din romania.
    casa mea de discuri din grecia a raportat ca piesa ” tornero ” , spre exemplu , s-a dufuzat la 160 de radiouri grecesti dintr-un total de 180.
    ucmr-ul ne-a raportat DOAR 4 radiouri din Grecia.

    … e total aiurea ce se intampla !

    unde se duc milioanele de euro colectati ?
    pe pagina lor oficiala http://www.ucmr-ada.ro , conform darii de seama pe fiecare an , se strang zeci de milioane de euro.
    unde pleaca ?

    … eu , prin sesizarile pe care le-am facut impreuna cu roton-ul , am cerut sa mi se comunice clar , pe fiecare luna , la modul : a fost difuzata piesa cutare la radio cutare in data cutare ora cutare. melodia x a avut in luna decembrie 14 difuzari la radio x, 20 de difuzari la tv s.a.m.d.
    niciodata nu am primit , nici unul din noi, vreun raport.

    nu e musai sa ni-l trimita prin posta .
    e foarte ok sa-l primim si pe e-mail .
    degeaba gasesc lunar pe card niste banutzi , daca nu stiu de unde provin .
    sunt convins ca fac asta intentionat , ca sa poata sa-si faca de cap cu banii colectati.

    .. ce mi se pare mult mai ridicol e ca , in urma sesizailor mele la ORDA, imediat luna urmatoare , ambele mele carduri erau PLINE cu niste sume IMENSE de-a dreptul , practic niste sume record .
    de ce sau de cine le-o fi fost frica oare ?

    si am inteles ca la fel au patit baietii de la animal x . in urma sesizarilor si reclamatiilor , cardurile s-au umplut subit.

    n-ar fi rau sa se organizeze cativa compozitori din breasla tanara si cativa artisti … si sa deschida o noua institutie , cu toate actele in regula.
    NUMAI in acest fel vom putea sti cu adevarat ce sume intra si ce sume pleaca … si mai ales unde pleaca !

    stiu deja cativa compozitori care i-au dat in judecata !
    probabil … sau 100 % … vor castiga procesul !
    ma intreb cine va raspunde atunci pt. toate milioanele alea ?!

  17. MIHAI TRAISTARIU said, on februarie 8, 2010 at 2:56 am

    am uitat sa fac o precizare foarte importanta .
    nu mi se pare deloc in regula ca un compozitor din breasla veche ( dinozaurii … nu-i mai enumar ) … sa ia mai mult decat un moga sau huiban ori duta etc.
    piesele lor nu mai sunt difuzate decat foarte rar pe la radio romania , in vreme ce generatia tanara rupe radiourile in doua si la fel , ambientalul ( cluburi , restaurante etc ) .
    poate nu stiti si ca muzica simfonica , muzica de opera etc … e cotata cu 5 puncte ( adik maximum ) si castiga de 5 ori mai bine decat muzica usoara sau populara , cotata doar cu un punct ( adik minimum ) .
    asta mi se pare chiar o bataie de joc.

    cu alte cuvinte , noi cei din generatia tanara … trebuie sa-i hranim si pe ceilalti care nu sunt aproape deloc difuzati .

  18. K.ro said, on februarie 8, 2010 at 5:15 pm

    Salut , sunt K.ro, mc in trupa Karakteristik , producator si compozitor (Karakteristik, Cheya Crew, Skizzo Skillz, Matteo, Sonny Flame, Camuflaj
    , Ad litteram …)
    Mi se pare o prostie sa faci niste scoruri in functie de 3 radiouri batranesti, nu stiu cati dintre voi mai asculta radio
    Romania actualitati !!!!
    Ar trebui sa se faca aceste criterii tinand cont de posturi precum Kiss fm, pro fm , radio 21, Zu etc. Normal ca daca aceste
    legi sunt facute pe vremea lui Ceausescu si nu au mai fost schimbate in concordanta cu vremurile si obiceiurile de acum. Sunt alte vremuri, muzica s-a schimbat, dupa anii 90 incoace am inceput
    si noi sa importam stiluri de afara, a aparut pop-dance-ul fresh, adus de trupe precum 3sud est, Genius, T-short, a aparut hip-hop-ul si asa mai
    departe.
    Mi se pare bataie de joc ce fac cei de la UCMRE-ADA fata de artistii romani. Unii sunt nevoiti sa munceasca, sa investeasca in ceva pentru ca nu se scot suficienti bani
    , pai normal daca ei se duc la UCMRE-ADA si credidam.
    Tin minte ca acum cativa ani, eram la UCMRE-ADA, inscriam niste piese si Domnul
    Mihai Costantinescu a iesit nervos de acolo si ne-a zis ceva de genul „baieti, aveti grija cu astia ca nu va respecta indiferent
    cat de consacrati ajungeti , sunt in stare sa va lase in strada”.

    http://www.kro-blog.com
    http://www.twitter.com/karoyo85
    http://www.myspace.com/karoyo22
    http://www.myspace.com/karakteristik

  19. Bogdan Ioan said, on februarie 10, 2010 at 10:36 pm

    Sunt foarte multi artisti si compozitori tineri care fac bani frumosi cu drepturile de autor si nu stiu cum se face ca au ajuns sa aiba si pozitii in ucmr sau poate e doar intamplare 🙂 ca alte intamplari care se poarta pe la noi.
    Personal cred ca sunt printre putinii care sunt membru si la UCMR (doar ptr Romania) si SUISA (Elvetia) pentru restul lumii.
    Nu stiu cum se face ca din Elvetia imi iau mai multi bani decat din Romania desi majoritatea pieselor care sunt difuzate sunt in Romania si nu alta tara. Ce sa mai spun cand ai cate un hit si astepti cu nerabdare sfarsitul lunii si ramai ca de fiecare dezamagit de suma care o gasesti pe card. Mai mult decat atat nu putem controla nimic. Iar rapoartele sunt fake uri adica nu vad de ce nu ar fi. Romanii sunt invatzatzi sa fure .. ne este scris in sange … din pacate.

    Bogdan Ioan

  20. Paul Daniel said, on februarie 10, 2010 at 11:07 pm

    De acord cu Bogdan , as mai avea totusi ceva d adaugat…
    Din cate am observat sunt o gramada d artisti buni in Romania care pur si simplu nu’s bagati in seama fiecare artist trebuie sa aiba macar o sansa sa „arate ce stie” in schimb prin meleagurile noastre ca sa ajungi undeva trebuie sa ai aspect fizic placut mai ales in cazul fetelor , unele vedete din romania canta pur si simplu oribil live deci nu oribil , oribil dus in extreme , nu vreau sa dau exemple veritabile (Inna) , dar totusi… Inca ceva dubios managerul conteaza mai mult ca artistul..
    Per total Romania poate fi comparata cu un WC-u in domeniul asta , hai sa tragem apa oameni buni odata..

  21. gabipecheanu said, on februarie 10, 2010 at 11:15 pm

    Sunt fost component al formatiei AS XX, atatea piese precum „Inima te cheama” sau „Acelasi drum” se difuzeaza si acum…nu mai spun de piesa cu Sofia (ex Elegance) – Vei ramane in gandul meu, sau altele de la foste formatii de ale mele: Level 3 sau President. Clipul „M-ai mintit” de la President e pe MTV mereu la emisiunea Romania, gen, precum si cel de la AS XX – Vreau…am atatea piese inscrise in repertoriu la CREDIDAM si la UCMR-ADA…printre care versuri pt. Andra la „Baietii si fetele”, care a avut clip, s-a difuzat in heavy rotation la Europa FM si toate radiourile…piesa „One” de la Jay Ko & Anya, compusa de Bogdan Ioan cu mine, e pe locul 1 la One FM din noiembrie 2009 si se difuzeaza pe fff multe radiouri…are si clip, il difuzeaza televiziunile de muzica, precum si Pro TV…unde se duc banii oare? Piesa „Asa cum e ea”, semnata Gabi Pecheanu feat. Mihaela Agache s-a difuzat in 2009 la peste 60 radiouri FM, plus Radio Romania…de la CREDIDAM NU AM LUAT IN VIATA MEA UN LEU ! NICI MACAR UN LEU ! De la UCMR-ADA iau in medie 50-80 ron pe luna, iar in lunile „fericite” iau peste 100 ron…cam 120 asa :)) Insa sunt 2-3 luni pe an in care nu iau nici de la UCMR-ADA nimic ! Eh, lasa…iau altii si pt noi care au facut o piesa in viatza lor…se cunosc ei mai bine !

    Gabi Veronel Pecheanu

  22. steliana balacianu said, on februarie 12, 2010 at 6:59 pm

    Noi ne-am adunat o mana de actori si incercam sa facem demersuri ..pana una alta completati cerea pe care o puteti gasi in link0ul acesta si hai sa pornim cu o expertiza.E nevoie de minim 100 de oamnei..sa vad cati dintre voi,concret completeaza cererea si o depun.astept confirmarile pe pagina de pefacebook(CREDIDAM?Suge-ne-ar sosetili!!)
    Aici aveti lincul cu toate indrumarile:http://regizorcautpiesa.ro/stiri/Florin-Chilian-Actoricomma-Credidam-FURA-din-banii-dumneavoastra-513.html

  23. credidam said, on februarie 12, 2010 at 11:10 pm

    COMUNICAT DE PRESA

    Ne bucură apariţia acestei campanii de comentarii care permite şi celor care nu sunt la curent cu specificul activităţii CREDIDAM, să afle că această ASOCIAŢIE A ARTIŞTILOR funcţionează în baza legislaţiei româneşti în domeniu şi al unui Statut .
    Trebuie spus ca suspiciunile de frauda pe care le-am (sub)inteles din rindurile lor înveninate, au fost infirmate de cele nu mai putin de 9 (nouă!!!) controale pe care diverse organisme guvernamentale le-au efectuat la CREDIDAM şi care nu au constatat nici o abatere de la legislatie in vigoare. Unul dintre aceste controale, dispus de ORDA – autoritatea guvernamentala in domeniu, a cărui tematică prevede verificarea în amănunt a activităţii departamentelor colectare şi repartiţie, funcţionarea sistemului informatic şi gradul de transparenţă al instituţiei, a început în luna martie 2009 şi nu s-a încheiat nici pînă la data actuală.
    Pe scurt, cei cîţiva contestatari reclamă că nu au primit banii care ei cred că li se cuvin în urma prestaţiilor artistice difuzate de către utilizatori (radiouri, televiziuni, ambiental). Facem, încă o dată, precizarea că, pentru a primi remuneraţia prevazută de lege, sunt obligatorii urmatoarele condiţii:
    – Artistul trebuie sa aiba repertoriul actualizat;
    – Artistul trebuie sa comunice la CREDIDAM schimbarea coordonatelor personale (telefon, adresă, email);
    – Artistul trebuie sa dispună de un card bancar valabil;
    – Utilizatorul trebuie să vireze la CREDIDAM, în perioada de timp indicată de lege, remuneraţia prevăzută;
    – Utilizatorul trebuie să comunice la CREDIDAM play-listele cu prestaţiile artistice utilizate în programele difuzate.
    Dacă una singură dintre aceste condiţii nu este îndeplinită, CREDIDAM este în imposibilitate de a vira în contul artistului drepturile cuvenite. În schimb, aceste sume nu sunt pierdute, ele se păstreaza timp de trei ani într-un cont special, după care sunt redistribuite celorlalţi artişti care au participat la înregistrare (înregistrări) , impreună cu dobânzile aferente.

    Ne este clar că aceia (unii nici măcar nu au trecut vreodată pe la CREDIDAM!) care au semnat pînă acum opinii defăimătoare la adresa acestei instituţii, fie nu se obosesc să citeasca legislaţia în domeniu, pentru a afla că, pe lîngă drepturi, au şi cîteva mici obligaţii, fie sunt animaţi de interese meschine şi de rea-credintă. Sau, pur si simplu, urmăresc să-şi faca publicitate, defăimînd o instituţie care, de fapt, se străduieşte să le apere drepturile.
    Este de neînţeles preluarea de către presă a unor atacuri extrem de subiective ale cîtorva artişti îndreptate împotriva propriei lor organizaţii, fără ca autorii articolelor să ceară şi părerea celeilalte părţi. Cu atât mai de neînţeles cu cât artiştii au dreptul consfinţit prin Statut să solicite şi să primească informaţii de la propria lor organizaţie, nicidecum de la organele de presă.

    În Statutul CREDIDAM există trei dispoziţii majore privitoare la dreptul fiecărui membru de a avea acces neîngrădit la orice informaţii privind transparenţa procesului de colectare şi repartiţie a sumelor ce-i revin în calitate de artist interpret.

    Astfel, actul constitutiv al Centrului Român pentru Admnistrarea Drepturilor Artiştilor Interpreţi – CREDIDAM, garantează prin Art. 6, paragraful 1k, dreptul oricărui membru de a avea acces, atunci când solicită, la informaţii detaliate şi la documentele privind sumele ce i-au fost repartizate, provenienţa, modul de calcul şi reţinerile aplicate precum şi verificarea concordanţei acestor date cu prevederile Regulamentului de repartiţie aprobat de Adunarea Generală.

    Pe de altă parte, la Art. 9 din Statut privind Drepturile şi obligaţiile membrilor, la paragraful litera l, este prevăzut că orice membru al CREDIDAM poate să ceară în scris şi să primească în termen util şi cu exactitate orice informaţii şi date legate de gestionarea propriilor drepturi, cu obligaţia păstrării confidenţialităţii asupra datelor primite, sub rezerva sancţiunii penale sau civile, după caz, în cazul violării confidenţialităţii acestor date.

    În plus, art.16 al Statutului prevede funcţionarea unei Comisii permanente speciale privind accesul la informaţii (Comisia permanentă), alcătuită din cinci membri CREDIDAM aleşi de Adunarea Generală, care nu fac parte din structurile de conducere ale organizaţiei, comisie care se întruneşte trimestrial, asigurând dreptul membrilor care se consideră nedreptăţiţi de a obţine informaţii detaliate privind sumele repartizate, modul de calcul şi reţinerile aplicate. Comisia Permanentă este obligată să răspundă în scris petentului, în termen de 7 zile, confirmând că solicitarea a fost înregistrată, analizată şi va fi supusă aprobării în prima şedinţă ordinară a Comisiei.

    Aşadar, membrii CREDIDAM au la dispoziţie următoarele posibilităţi de informare cu privire la drepturile personale pentru care au mandatat CREDIDAM să-i reprezinte:
    – Accesarea, cu ajutorul parolei personale, a propriului cont (vizibil pe pagina web a instituţiei (www.credidam.ro).
    – Solicitare în scris adresată directorului general;
    – Solicitare în scris adresată Comisiei permanente speciale privind accesul la informaţii (Comisia permanentă);
    Decis să-şi informeze membrii şi colaboratorii în mod deschis, sincer şi transparent, CREDIDAM a apelat şi la cele mai moderne mijloace de comunicare. Site-ul (www.credidam.ro), realizat într-o prezentare grafică atractivă, are sute de accesări zilnic. Aceasta dovedeşte că, din ce în ce mai mulţi membri sunt interesaţi de comunicarea on-line prin intermediul internetului, ceea ce înseamnă economie de timp, o informare rapidă, exactă şi nemijlocită. Pe pagina web (www.credidam.ro), informaţia este structurată în mod logic în foldere care prezintă date de contact, mod de organizare, acte normative şi noutăţi legislative, totul, într-o manieră uşor de accesat atât de către artişti cât şi de către utilizatorii care doresc să obţină autorizarea CREDIDAM.

    Numărul artiştilor înscrişi în asociaţia noastră a depăşit în luna ianuarie anul acesta cifra de 9 000.

    La un asemenea număr de membri, organizarea, administrarea şi buna funcţionare nu sunt deloc simple. Instituţional, ne străduim permanent să îmbunătăţim buna funcţionare a CREDIDAM, mai ales în compartimentele destinate colectării de informaţii şi repartiţiei remuneratiilor catre artisti. Aceste operatiuni beneficiază acum de un grad de informatizare deosebit şi au o capacitate ridicată de operare a volumului uriaş de date pe care trebuie să le operăm în procesul de repartiţie a sumelor colectate. Pentru ca să micşorăm timpul acestor complicate operaţiuni – multiplicate la fiecare repartiţie cu numărul în continuă creştere al membrilor noştri – a fost elaborat un nou produs informatic, superior celui precedent prin capacitatea superioară de analiză şi identificare a pieselor din play liste şi prin eliminarea posibilelor erori.

    Sistemul prin care funcţionează acest uriaş mecanism, se bazează pe o circulaţie fluentă a informaţiei dinspre membrii noştri spre baza de date şi invers. Cu cât procesul de COMUNICARE între artisti şi CREDIDAM este mai rapid şi cu acuratete, cu atât mai mare va fi eficienţa activităţii noastre.

    Centrul Român pentru Administrarea Drepturilor Artiştilor Interpreţi este o organizaţie puternică, recunoscută pe plan intern şi internaţional. Ca o recunoaştere a evoluţiei pozitive a CREDIDAM pe plan internaţional, între 25 şi 28 mai 2010, SCAPR, asociaţia organismelor similare CREDIDAM din lumea întreagă, a convocat Adunarea Generală la Bucureşti.

    CREDIDAM

  24. CREDIDAM said, on februarie 25, 2010 at 10:59 am

    COMUNICAT

    Ne bucură apariţia acestei campanii de comentarii care permite şi celor care nu sunt la curent cu specificul activităţii CREDIDAM, să afle că această ASOCIAŢIE A ARTIŞTILOR funcţionează în baza legislaţiei româneşti în domeniu şi al unui Statut .

    Trebuie spus ca suspiciunile de frauda pe care le-am (sub)inteles din rindurile lor înveninate, au fost infirmate de cele nu mai putin de 9 (nouă!!!) controale pe care diverse organisme guvernamentale le-au efectuat la CREDIDAM şi care nu au constatat nici o abatere de la legislatie in vigoare. Unul dintre aceste controale, dispus de ORDA – autoritatea guvernamentala in domeniu, a cărui tematică prevede verificarea în amănunt a activităţii departamentelor colectare şi repartiţie, funcţionarea sistemului informatic şi gradul de transparenţă al instituţiei, a început în luna martie 2009 şi nu s-a încheiat nici pînă la data actuală.

    Pe scurt, cei cîţiva contestatari reclamă că nu au primit banii care ei cred că li se cuvin în urma prestaţiilor artistice difuzate de către utilizatori (radiouri, televiziuni, ambiental). Facem, încă o dată, precizarea că, pentru a primi remuneraţia prevazută de lege, sunt obligatorii urmatoarele condiţii:
    – Artistul trebuie sa aiba repertoriul actualizat;
    – Artistul trebuie sa comunice la CREDIDAM schimbarea coordonatelor personale (telefon, adresă, email);
    – Artistul trebuie sa dispună de un card bancar valabil;
    – Utilizatorul trebuie să vireze la CREDIDAM, în perioada de timp indicată de lege, remuneraţia prevăzută;
    – Utilizatorul trebuie să comunice la CREDIDAM play-listele cu prestaţiile artistice utilizate în programele difuzate.
    Dacă una singură dintre aceste condiţii nu este îndeplinită, CREDIDAM este în imposibilitate de a vira în contul artistului drepturile cuvenite. În schimb, aceste sume nu sunt pierdute, ele se păstreaza timp de trei ani într-un cont special, după care sunt redistribuite celorlalţi artişti care au participat la înregistrare (înregistrări) , impreună cu dobânzile aferente.

    Ne este clar că aceia (unii nici măcar nu au trecut vreodată pe la CREDIDAM!) care au semnat pînă acum opinii defăimătoare la adresa acestei instituţii, fie nu se obosesc să citeasca legislaţia în domeniu, pentru a afla că, pe lîngă drepturi, au şi cîteva mici obligaţii, fie sunt animaţi de interese meschine şi de rea-credintă, defăimînd o instituţie care, de fapt, se străduieşte să le apere drepturile.
    Este de neînţeles preluarea de către presă a unor atacuri extrem de subiective ale cîtorva artişti îndreptate împotriva propriei lor organizaţii, fără ca autorii articolelor să ceară şi părerea celeilalte părţi. Cu atât mai de neînţeles cu cât artiştii au dreptul consfinţit prin Statut să solicite şi să primească informaţii de la propria lor organizaţie, nicidecum de la organele de presă.

    În Statutul CREDIDAM există trei dispoziţii majore privitoare la dreptul fiecărui membru de a avea acces neîngrădit la orice informaţii privind transparenţa procesului de colectare şi repartiţie a sumelor ce-i revin în calitate de artist interpret.

    Astfel, actul constitutiv al Centrului Român pentru Admnistrarea Drepturilor Artiştilor Interpreţi – CREDIDAM, garantează prin Art. 6, paragraful 1k, dreptul oricărui membru de a avea acces, atunci când solicită, la informaţii detaliate şi la documentele privind sumele ce i-au fost repartizate, provenienţa, modul de calcul şi reţinerile aplicate precum şi verificarea concordanţei acestor date cu prevederile Regulamentului de repartiţie aprobat de Adunarea Generală.

    Pe de altă parte, la Art. 9 din Statut privind Drepturile şi obligaţiile membrilor, la paragraful litera l, este prevăzut că orice membru al CREDIDAM poate să ceară în scris şi să primească în termen util şi cu exactitate orice informaţii şi date legate de gestionarea propriilor drepturi, cu obligaţia păstrării confidenţialităţii asupra datelor primite, sub rezerva sancţiunii penale sau civile, după caz, în cazul violării confidenţialităţii acestor date.

    În plus, art.16 al Statutului prevede funcţionarea unei Comisii permanente speciale privind accesul la informaţii (Comisia permanentă), alcătuită din cinci membri CREDIDAM aleşi de Adunarea Generală, care nu fac parte din structurile de conducere ale organizaţiei, comisie care se întruneşte trimestrial, asigurând dreptul membrilor care se consideră nedreptăţiţi de a obţine informaţii detaliate privind sumele repartizate, modul de calcul şi reţinerile aplicate. Comisia Permanentă este obligată să răspundă în scris petentului, în termen de 7 zile, confirmând că solicitarea a fost înregistrată, analizată şi va fi supusă aprobării în prima şedinţă ordinară a Comisiei.

    Aşadar, membrii CREDIDAM au la dispoziţie următoarele posibilităţi de informare cu privire la drepturile personale pentru care au mandatat CREDIDAM să-i reprezinte:
    – Accesarea, cu ajutorul parolei personale, a propriului cont (vizibil pe pagina web a instituţiei (www.credidam.ro).
    – Solicitare în scris adresată directorului general;
    – Solicitare în scris adresată Comisiei permanente speciale privind accesul la informaţii (Comisia permanentă);
    Decis să-şi informeze membrii şi colaboratorii în mod deschis, sincer şi transparent, CREDIDAM a apelat şi la cele mai moderne mijloace de comunicare. Site-ul (www.credidam.ro), realizat într-o prezentare grafică atractivă, are sute de accesări zilnic. Aceasta dovedeşte că, din ce în ce mai mulţi membri sunt interesaţi de comunicarea on-line prin intermediul internetului, ceea ce înseamnă economie de timp, o informare rapidă, exactă şi nemijlocită. Pe pagina web (www.credidam.ro), informaţia este structurată în mod logic în foldere care prezintă date de contact, mod de organizare, acte normative şi noutăţi legislative, totul, într-o manieră uşor de accesat atât de către artişti cât şi de către utilizatorii care doresc să obţină autorizarea CREDIDAM.
    Numărul artiştilor înscrişi în asociaţia noastră a depăşit în luna ianuarie anul acesta cifra de 9 000. La un asemenea număr de membri, organizarea, administrarea şi buna funcţionare nu sunt deloc simple. Instituţional, ne străduim permanent să îmbunătăţim buna funcţionare a CREDIDAM, mai ales în compartimentele destinate colectării de informaţii şi repartiţiei remuneratiilor catre artisti. Aceste operatiuni beneficiază acum de un grad de informatizare deosebit şi au o capacitate ridicată de operare a volumului uriaş de date pe care trebuie să le operăm în procesul de repartiţie a sumelor colectate. Pentru ca să micşorăm timpul acestor complicate operaţiuni – multiplicate la fiecare repartiţie cu numărul în continuă creştere al membrilor noştri – a fost elaborat un nou produs informatic, superior celui precedent prin capacitatea superioară de analiză şi identificare a pieselor din play liste şi prin eliminarea posibilelor erori.

    Sistemul prin care funcţionează acest uriaş mecanism, se bazează pe o circulaţie fluentă a informaţiei dinspre membrii noştri spre baza de date şi invers. Cu cât procesul de COMUNICARE între artisti şi CREDIDAM este mai rapid şi cu acuratete, cu atât mai mare va fi eficienţa activităţii noastre.

    Centrul Român pentru Administrarea Drepturilor Artiştilor Interpreţi este o organizaţie puternică, recunoscută pe plan intern şi internaţional. Ca o recunoaştere a evoluţiei pozitive a CREDIDAM pe plan internaţional, între 25 şi 28 mai 2010, SCAPR, asociaţia organismelor similare CREDIDAM din lumea întreagă, a convocat Adunarea Generală la Bucureşti.

    CREDIDAM

  25. cosmin faur said, on martie 6, 2010 at 9:31 pm

    ,,IMPRESARI” SI ,,MANAGERI DE EVENIMENTE” DE ROMANIA…EI SUNT PRINCIPALII VINOVATI, IMPREUNA CU DIRECTORII DE INSTITUTII CARE ACCEPTA SUSANELELE IN DAUNA SHOWURILOR DE VALOARE CULTURALA!

    Bucuresti/Concert Tudor Gheorghe la Sala Palatului cu orchestra anonima a lui Marius Hristescu!

    ,,Stagiunea „Permanentelor Frumuseţi” continua si in 2010 cu al doilea ciclu de spectacole sustinute de Tudor Gheorghe ce poarta numele „Anotimpurile mele: Iarna -Primavara 2010”.

    Debutul stagiunii va avea loc la Sala Palatului din Bucuresti, sambata, 6 martie 2010, la ora 19.00, informeaza Agerpres.

    „Anotimpurile mele: Iarna – Primăvara 2010” ofera publicului piese cunoscute de pe albumele „Iarna simfonic” si „Primavara simfonic”.

    Tudor Gheorghe va fi acompaniat in cadrul acestui spectacol de 40 de muzicieni ( n.r.: cine sunt acesti muzicieni?!) si alte 30 de voci ale corului Filarmonicii „Oltenia” din Craiova, sub indrumarea dirijorului Marius Hristescu.”

    FOTO: BucurestiInOras

    N.R.1: Desi promisese anul trecut ca stagiunea permanentelor frumuseti in 2010 va fi un turneu in Bucuresti, Ploiesti, Campina, Targoviste, Pitesti etc. al lui Tudor Gheorghe cu Orchestra Filarmonica ,,Paul Constantinescu” din Ploiesti, impresarul ,,bardului” oltean a preferat sa nu isi tina promisiunea data: se pare ca, nu tot ce e profesionist, e aproape de capitala…e si bun: pur si simplu e bun ce e ieftin, nu pune probleme cu drepturile de retransmisie a concertelor la TVR1, TVR International etc.- acel ceva se numeste Orchestra Filarmonica ,,Oltenia” din Craiova. Sunt curios care este ,,tariful” pe care vin acei ,,artisti profesionisti” la Sala Palatului” sa cante cu Tudor Gheorghe…facem pariu ca e de bataie de joc si nu trece de 150 ron/instrumentist pentru transport, repetitie si concert? Pentru a participa la acest concert cu Tudor Gheorghe, artistii craioveni se imbarca in autocar pe la 6-7 dimineata, calatoresc pana la Bucuresti, au repetitie, pauza, apoi concertul propriu-zis si dupa concert se intorc in orasul de bastina…probabil ajung acasa pe la 3-4 dimineata. Deci: 150 ron/instrumentist pentru o munca ,,profesionista” timp de 24 de ore cumulat ,,transport/diurna/cazare”- inseamna o plata/ora echivalenta grosso modo cu 6 ron/ora. Pentru comparatie, cam de aceeasi plata cu ora beneficiaza o femeie de serviciu intr-o institutie bugetara nu foarte bine ,,cotata”: deci diferenta intre specificul muncii ei si ce ar trebui sa insemne prestatia artistilor profesionisti (macar din punct de vedere al platii, daca nu dpdv a ceea ce trebuie sa insemne actul artistic in sine pentru publicul spectator) nu se regaseste deloc in sumele ridicole primite de artistii care muncesc pe branci pentru acei bani- deci sunt platiti si tratati exact ca femeia de servici, a carei prestatie este considerata munca necalificata si are spor de conditii penibile de munca!!!

    N.R. 2: CA SA VA FACETI O IMPRESIE DESPRE CE INSEAMNA UN ,,TUN FINANCIAR” LA UN CONCERT DE ACEST GEN PENTRU Tudor Gheorghe, impresar si Marius Hristescu, iata aici preturile biletelor pentru acest ,,ultim” concert, la o sala de 3000 de locuri:

    Pretul unui bilet este in functie de categorie:
    Categoria I: 150 RON
    Categoria II: 120 RON
    Categoria III: 100 RON
    Categoria IV: 80 RON
    Categoria V: 60 RON
    Publicat de ideartys la 02:04 0 comentarii
    Etichete: BUCURESTI, concert simfonic, Concert Tudor Gheorghe la Sala Palatului 2010, Filarmonica Oltenia, impresariat artistic, Marius Hristescu, Pepino Popescu, sala palatului

  26. Dragos Stanescu said, on aprilie 8, 2010 at 5:26 am

    Salut,

    Povestea mea nu difera deloc de cele postate aici de alti artisti, ma confrunt cu aceeasi problema iar rabdarea mea de fier ( de aprox. 1 an si jumatate ) a ajuns la capat. Pentru cei care nu ma cunosc, am lucrat ca prezentator la „Povestiri Adevarate” la Acasatv timp de aproape 4 ani, iar inainte de asta am cantat in formatia „Gaz pe Foc” aproximativ doi ani.
    In general pt. ceea ce compuneam, imi declaram muzica in acel moment, la data la care le compuneam. Pentru generice insa, pentru muzica de pe fundalul reportajelor de la emisiune, pentru gingle-uri, piese pentru alti artisti, samd. pe care le-am compus in cei patru ani de la Acasatv, am depus decalartii abia pe la sfarsitul lui 2008, inceputul lui 2009, asta pentru ca inainte chiar n-am avut timp si pentru ca stiam ca drepturile de autor nu au cum sa dispara si ca se platesc retroactiv.
    Ei bine, de la inceputul lui 2009 sunt dus cu zaharelul de la o luna la alta, cu scuze dintre cele mai variate. Chiar daca mi s-au parut suspecte, le-am inghitit si-am asteptat ca un roman rabdator ce sunt.
    Mentionez faptul ca vorbim despre zeci de ore de difuzari pe tv ( si nu exagerez pentru ca fortat de nesimtirea lor a trebuit sa investighez la Acasa tv ce , cat, cum si cand ), pentru care mi s-au virat sume infime.
    Mi s-a „explicat” ultima oara de catre cei de la UCMR ADA ( mai exact pe 20 matie a.c. ) cum ca listele pe care le-au declarat cei de la Acasa tv cu generice, nu coincid cu listele pe care le-am trimis eu ( luate tot de la Acasa tv) cu generice, gingleuri, samd. Adica insinuau cumva, ca as fi umplut eu listele cu difuzari si reluari din burta. Nu mai pun la socoteala faptul ca in mod normal, eu nu ar fi trebuit sa fac rost de nicio lista cu difuzari, sau sa ma streseze vreun aspect oarecare din toata treaba asta, adicatelea asta ar fi fost treaba lor ca de aia se numesc organisme de colectare de drepturi de autor. Eu trebuia sa stau acasa linistit, ca de asta ii platesc ( si inca cat! ).
    Nu pot sa va spun cati nervi a trebuit sa-mi mananc pentru ceva ce este de drept al meu si cate ore am petrecut pe telefoane cu UCMR ADA, CREDIDAM. Si sunt convins ca nu sunt singurul ci unul din foarte multi.
    Revenind la poveste, am luat legatura cu cei de la Acasa tv si mi s-a spus ca listele coincid, ca au primit o sesizare anul trecut intr-adevar, ( adica cei de la UCMR chiar au crezut ca am umflat lista cu difuzari ) dar ca totul este ok din dec. 2009, mai exact de pe data de PAISPE. Cu alte cuvinte, in martie anul acesta stiau foarte bine care este situatia, si cu toate acestea m-au facut sa dau telefoane si sa cred ca inca mai este ceva in neregula, doar pentru a mai trage de timp cateva luni, doar pentru a-mi mai manca niste nervi si doar pentru a ma face sa ma intreb de ce m-am facut artist si nu mecanic auto.
    Sunt multe altele pe care n-am cum sa le includ aici, multe de povestit insa ca o concluzie scurta zic asa :
    Mi-e scarba ca in tara mea, in sec. 21, trebuie sa strig in gura mare dupa drepturile ce mi se cuvin de drept si nu-mi vine sa cred ca aceste organisme au scapat cu fata curata atata timp ( cu toate ca unii ar zice ca n-ar trebui sa ma mai mire, eu cred ca TREBUIE sa ne minunam cat mai mult si cat mai MULTI, pentru ca daca ne resemnam, le dam apa la moara iar noi ne ducem pe apa sambetei ).
    Asadar, subscriu listei lungi de artisti batjocoriti si inselati de catre UCRM ADA si CREDIDAM si voi face tot ce-mi sta in putere pentru a lupta impreuna cu voi pentru drepturile noastre.

  27. Mihai Traistariu said, on aprilie 27, 2010 at 9:59 am

    Stimati colegi,

    n-am mai intrat de mult timp pe-aici … dar …

    … am inceput acum 2 luni o ancheta in ce priveste banii ce mi se cuvin de la peste 100 de melodii , unde sunt co-autor sau autor 100%.

    Am descoperit cu stupoare fraude imense .
    Si culmea … nu sunt fraude ale UCMR, ci ale societatilor straine.

    Asadar …

    … am cerut UCMR-ului sa scrie un mail la toate societatile din lume cu care au parteneriat … sa ne trimita o copie dupa Declaratia Muzicala a piesei ” Tornero ” .
    Voi face la fel si pentru toate celelalte piese ale mele.

    UCMR-ul a primit din Grecia, unde Tornero a avut un succes nebun … declaratia muzicala cu urmatoarele date :

    Traistariu = 6.25 % ( trebuia sa fie mai mult )
    Carcota = 6,25 % ( trebuia sa aiba de 5 ori mai mult ! )
    Hriscu Badea ( textier ) = 12,50 % ( trebuia sa aiba doar 5 % )
    Roton 0 % ( foarte ciudat, nu ? )
    Musou Production ( ce-o fi asta ?! ) 75 %

    Ei … imaginati-va … ce fatza am facut si eu si dl. Moculescu … vazand cum este declarata piesa ” Tornero ” in Grecia … si , mai ales , realizand faptul ca ” CINEVA ” a inscris-o altfel acolo … cu alte procente decat cele reale … iar Roton-ul are ZERO … si acest Musou Production … are … TOT !

    …Daca are cineva o explicatie plauzibila pentru ce se intampla … il astept cu idei !

    E clar ca se fura ca-n codru !

    Am vorbit cu Roton-ul … care mi-a spus ca … habar n-au cine-s ” Musou Production ” …

    Cu alte cuvinte … s-ar putea ca problema sa nu fie la UCMR …

    Cred cu tarie … ca editorii nostri .. si nu numai ai nostri … isi fac de cap !

    Si am mai descoperit o magarie !

    E.M.I. Publishing Romania … a inregistrat la UCMR – 4 albume Valahia ( unde am cantat peste 5 ani ) … cu 100 % drepturi mecanice ! Sunt 25 de melodii, unde eu si Dorin Topala ( fostul coleg valahiot ) … avem … ZERO PROCENTE pentru drepturi mecanice si … cantitatzi infime la drepturile de executie !
    Este complet inadmisibil !

    Eu nu as fi semnat in veci o declaratie muzicala unde … am ZERO % drepturi mecanice … La fel si Dorin Topala sau alti autori de pe acele 4 albume!
    Verificati-va la UCMR … TOTI CEI AL CAROR REPERTORIU A FOST PRELUAT DE E.M.I. PUBLISHNG ( Cat Music/Media Services/Sony Music ).

    Veti constata , probabil , cu stupoare … ca procentele sunt schimbate la UCMR de ei … ” intre timp ” .

    Mari magarii se petrec pe fata pamantului !

    Ne freaca astia cum vor !

    … dar pana aici le-a fost !

    Eu sunt hotarat sa deschid proces tuturor celor care m-au furat !

    Si vad ca … zi de zi … aflu ca … TOTI M-AU FURAT !

    Repet insa : s-ar putea ca UCMR-ul sa nu aiba atata vina cat le-o atribuim noi, cu totii !

    Ei repartizeaza tot ce primesc … si , daca atata primesc pentru un autor , atata ii dau !

    Intra-devar , insa , mai am o problema cu UCMR-ul si cu fondul comun.

    Nu mi se pare normal sa se imparta banii aia in mod egal intre : unul care are 300 de piese la Ucmr, cum o fi Moga spre exemplu … si unul care are o singura piesa inscrisa ! Sau intre unul care are o difuzare pe luna si unul cu 3000 de difuzari pe luna !

    … iar cu downloadurile care au scapat de sub control … cred ca ar fi mai sigur sa plateasca providerii o taxa pt. fiecare site pe care il au sub control … si , in felul asta , n-ar mai exista deloc site-uri pirat de pe care sa se poata face download.

    … Daca X-ulescu, spre exemplu, vrea sa-si faca un site de download … va trebui sa ceara voie providerului sau … iar acesta ii va da voie NUMAI atunci cand ii va plati taxa pentru UCMR …

    … zic si eu ….

    … m-am gandit mult si bine cum s-ar putea elimina site-urile de download gratuit !

    … cred ca asta ar putea fi o solutie !

    … si daca prindem vreun site cu download-uri moca … amendam providerul … care … din acel moment … va avea grija ca … sutele de site-uri pe care le are in subordine … sa nu faca magarii …

    Mi-e ciuda ca n-am fost la ultima sedinta !

    P.S. : Verificati-va URGENT … declaratiile muzicale la UCMR ….

    Veti gasi , sunt convins , zeci de ” nereguli ” … si NU ale UCMR-ului , ci ale … editorilor nostri ( producatori , case de discuri … cum vreti sa le spuneti ! ) …

    Totusi … chestia cu GRECIA si cu declaratia pentru ‘ Tornero ” ma termina !
    Cum naiba Roton-ul sa aiba ZERO PROCENTE si MUSOU aia sa aiba … TOT ?

    Poate vine cineva cu idei …
    … bune !!!

    • ioana said, on august 31, 2010 at 9:59 pm

      Mihai te-ai gandit la posibilitatea ca nu cumva cei de la MUSOU sa nu fie chiar cei de la ROTON? Gandestete putin!!!!

  28. Mihai Traistariu said, on aprilie 27, 2010 at 10:14 am

    si mai e o PROBLEMA GRAVA DE TOT …cu radiourile si televiziunile care NU DECLARA PLAYLISTUL REAL.

    Stiu din sursa sigura un coleg de breasla ( n-am sa-i dau numele … ca-i fac rau ! ) … care da o anumita suma la radio si tv … si … aia de acolo , cand declara playlist-ul pentru luna respectiva … il incarca pe cotizator cu difuzari la greu ?!

    Asta se numeste furt !

    Ne fura pe noi , toti !

    Practic … tu-ti auzi piesa la radio … da’ daca omul din radio sau tv declara altceva ( pentru care a primit shpaga ! ) … poti sa-ti astepti tu banii mult si bine … ca nut-i vor veni in veci !

    Trebuie schimbata musai treaba asta !

    Trebuie cumva verificati … printr-un sistem gen mediaforest .

    Nu sustin Mediaforest … pt. ca am inteles tot de la colegii din breasla ca e o AFACERE PERSONALA … si-atunci … nu ma intereseaza sa bag bani in buzunarul cuiva !

    …dar un sistem asemanator … ne trebuie tuturor !

    … altfel … degeaba ne bucuram cand ne auzim la radio … ca banutzii pleaca la altii !!!

  29. Mihai Traistariu said, on aprilie 27, 2010 at 10:54 am

    si mai am o problema, care vad ca nu se dezbate deloc.

    un cantaret de muzica pop, care e toata ziua la radio si prin cluburi … are la UCMR – COTA = 1 punct.
    unul de simfonica … are COTA = 5 puncte.

    Unde este logica ?

    FONDUL COMUN … stiti ce-i ala ?
    sunt cateva milioane de euro adunate din … ambiental ( muzica din restaurante, discoteci , cluburi etc ) , bani nerevendicati de nimeni , din piese ale caror autori nu se cunosc , etc …
    … ei bine … fondul comun se distribuie dupa o formula , care mie mi se pare complet nejustificata !
    Pentru cei care nu stiu …

    … nu stiu exact formula … insa … se inmulteste COTA pentru genul muzical repsectiv … cu nu’ s ce alti parametri .

    Ei … vi se pare normal … ca din fondul comun … un autor de muzica usoara ( pop ) sa ia 3 lei din fondul comun … si unul de simfonica sa ia … de 5 ori mai mult ?

    Unde e logica ?

    … pai care e mai dufuzat ? care e toata ziua pe ambiental , care e toata ziua la radio , care muzica e pusa 24 de ore din 24 in restaurante si baruri … sau discoteci , cluburi ?

    … nu-i asa ca … muzica usoara ?

    … bineinteles …

    … atunci … hai sa schimbam aceste procente in favoarea a caror muzica … e prezenta zi de zi peste tot !

    … daca , atunci cand se voteaza … noi … astia din muzica pop … stam acasa … vor vota iar ” simfonicii ” si muzica de opera s.a.m.d. si noi vom avea tot 1 PUNCT .

    Nu e normal … !

    NOI … ar trebui sa avem 5 puncte !
    Adik sumele din fondul comun … ar trebui CATEGORIC sa fie la NOI inmultite de 5 ori … si nu la simfonic sau muzica de opera, care se asculta foarte foarte rar … si in cadru restrans !

    … cu alte cuvinte … trebuie musai sa schimbam si aici treburile ca nu-i deloc normal !

    Cand i-am spus asta d-lui Moculescu … mi-a spus sincer si … are dreptate :

    ” Mihai, voi … autorii votati procentele astea in sedintele UCMR …
    Daca voi, tinerii de obicei lipsiti de la aceste sedinte … si insala sunt 150 de ” simfonici ” si 30 de muzica usoara … puteti sa stati si in cap … ca tot ” simfonicii ” si muzica de opera vor avea 5 puncte.
    Veniti la sedinta … atunci cand se voteaza … si alegeti-va singuri procentele ! ”

    Are dreptate ! Pana la ora asta … noi … cei care ne plangem mereu … nu am fost la sedinte …
    S-au dus doar ei … cei din muzica corala, simfonica , de opera … si-au vazut interesul si au votat in favoarea lor ( logic ! ) .

    Hai sa schimbam si aceste procente !

    … in favoarea celor care le merita pe buna dreptate !

  30. Mihai Traistariu said, on aprilie 27, 2010 at 11:31 am

    am gasit acum o chestie care s-a propus la ultima sedinta UCMR si … sper ca s-a votat :

    ” Pentru corelarea cu dispozitiile legale (Legea 8/1996, art 127, alin (1), litera b).
    Principiul repartitiei proportional cu utilizarea reala a repertoriului este consfintit de lege si nu poate fi modificat prin statut. Este ilegal sa se faca discriminari intre diverse genuri muzicale. ”

    Evident ca asa este . Este complet ILEGAL sa se faca discriminare intre un gen muzical si altul. Pentru ce muzica simfonica TREBUIE sa ia mai multi bani decat muzica populara sau usoara !

    Cum explicati ?

    Cand … e clar ca buna ziua … ca 99,99 % din cetatenii de pe planeta asta … asculta muzica usoara si populara si nu simfonica si opera …

    N-am nimic cu simfonicii si cu autorii muzicii de opera … dar … e strigator la cer ca ei sa ia de 5 ori mai mult decat cei care sunt difuzati in mod real peste tot !

    Trebuie facut ceva neaparat !

  31. Mihai Traistariu said, on aprilie 27, 2010 at 11:40 am

    si sper ca asta s-a anulat … pentru ca, intr-adevar, era o mare aberatie … iar grosul banilor mergea … evident … tot la simfonici :

    ” 6.3.f. În cazul în care utilizatorii nu precizează durata unei opere muzicale se documentează din oficiu, după cum urmează:
    Gen muzical uşor: 3 minute
    Gen muzical jazz : 5 minute
    Gen cameral : 10 minute
    Gen simfonic : 20 minute
    Gen coral : 5 minute
    Muzică de film : 20 minute
    Opere muzicale folosită ca ton de apel : 20 secunde
    Opere muzicale folosite ca generic : 20 secunde „

  32. Mihai Traistariu said, on mai 5, 2010 at 11:47 pm

    trebuie musai facut ceva cu banii care se prescriu dupa 3 ani.

    adik … eu am aflat abia in 2010 ( nu mi-a zis nimeni niciodata ! ) ca trebuie sa declar lunar concertele , emisiunile si piesele cantate …

    … insa … banii din 2005-2006 sunt pierduti pe vecie !

    practic … ei s-au impartit in mod egal la toti membrii ucmr si credidam …

    … eu n-am stiut pana acum 2 luni ca ucmr si credidam au site-uri oficiale.

    … poate au stiut cei 2-3 artisti-compozitori implicat iin mod direct in aceste institutii .

    … de unde sa stiu lucrurile astea !

    vi se pare normal ca banii unui autor sau cantaret sa fie dati altuia dupa 3 ani … daca saracu’ n-a stiut sa-si declare la timp anumite piese ?

    … de ce nu se pun intr-un cont special … iar autorul respectiv … sa-i poata lua si peste 10 ani … ?

    … cui ii trebuie banii munciti de altcineva ?

  33. silviu said, on iunie 11, 2010 at 11:59 am

    Nu sunt un artist… dar as vrea sa stiu daca unii dintre voi (artisti, compozitori si restu’) ar fi de acord ca in schimbul unei SUME de bani sa accepte official ca un videoclip (al caruia au drepturi de autor) sa fie postat DOAR pe youtube pentru a fi valorificat prin adaugarea de reclame officiale Adsense(tm)

  34. Elena Luminita Radu said, on iunie 23, 2010 at 8:00 am

    Nu sunt artist, dar reprezint un artist si anume pe Mircea Rusu (Band).Poate nu va vine sa credeti, dar el nu a fost inscris la CREDIDAM pana in ianuarie 2010, drept care, evident ca nu a incasat niciodata, niciun drept de interpretare. In ianuarie, am reusit sa-l inscriu, dar tot de atunci inca nu suntem lamuriti asupra drepturilor lui retroactive…am inteles ca se dau pe ultimii trei ani. Am fost la CREDIDAM de mai multe ori, am comunicat si prin e-mail si mi s-a raspuns in termeni diferiti, in functie de persoana cu care discutam…adica, una zicea ca ar trebui sa primeasca drepturile la sfarsitul lunii iunie pentru toti cei trei ani…alta mi-a zis ca nici vorba, daca inscrierea s-a facut pe 19.01.2010, atunci ar trebui sa socotesc eu sase luni de atunci si sa constat ca cele sase luni „depasesc data de 30.06.2010, ceea ce inseamna ca tocmai la repartitia din decembrie ar trebui sa primeasca”!!! Nu va spun cat de „suprasolicitate” erau persoanele, cat de „agasate” de „artistii astia care nu inteleg ce li se spune”, cand ele „nu mai prididesc sa lucreze pentru ei si sun putine si ce munca infernala au” etc, etc…poate cunoasteti vreun caz similar, care are drepturi retroactive de luat, sau care chiar le-a luat si ne poate da ceva „sugestii si reclamatii”!!!!….Multumesc!

  35. shakira said, on august 9, 2010 at 2:23 pm

    Da, drepturile de autor incep, paradoxal, sa nu mai apartina autorilor.

  36. mozart said, on august 9, 2010 at 2:32 pm

    All we are is dust in the wind.

  37. Emanuel said, on septembrie 12, 2010 at 11:29 pm

    Fost angajat credidam, cunosc suprafata si am vazut dedesubturile, manevrele care se fac, si as putea sa va ajut in lupta voastra cu acest organism putred. Daca aveti sa raspundeti la acest mesaj, am sa va dezvalui detalii. Din ratiuni de protejare a anonimatului, caci repercursiunile asupra mea se pot atrage prin mai multe ramificatii (Credidam cotizeaza gros la servicii de informatii si au parghii de manevra la nivel inalt), nu am sa-mi dezvalui datele de contact, dar ramane sa postez aici si sa va lamuresc cumva de ce nu ajung banii din credidam in proportia potrivita la artisti.

  38. Lucian said, on septembrie 25, 2010 at 11:04 am

    Emanuel da suntem foarte curiosi te rog incepe!

  39. ionut said, on noiembrie 6, 2010 at 11:30 am

    Ok…My story…am colaborat la o piesa…foarte difuzata, si cunoscuta de aproape un an…am primit 15% din drepturi…si am tot asteptat, am asteptat…etc. etc…..si ma trezesc intr-o zi cu o suma din care sa zicem ca abia am putut sa fac un plin de benzina…ca sa nu spun exact cat, pentru ca e jenant.

    Acum intrebarea mea este..oare nu se poate construi o firma, o chestie privata(nici intr-un caz de stat), care sa coordoneze banii astia, o asociatie formata din tineri capabili, o asociatie sincera si in favoarea artistilor care sa le ia hotilor astia banii de sub nas.. Cred ca UCMR-ul are nevoie de concurenta….Chiar nu se poate creea un fel de „label” din asta ?

    multumesc.

  40. laviniu said, on noiembrie 17, 2010 at 1:42 am

    este aiurea ce spun cei de la credidam noi trebuie sa actualizam repertoriile si ei ce mai fac atunci….?lucrez la un ansamblu profesionis si material am avut o gramada dar remuneratie mica mai ales ca tot ei incearca sa puna bete in roate la toata lumea sunt niste hoti.iar in legatura cu ce a spus traistariu muzica populara e super difuzata si la tv si la radio sa nu mai spuna ca el tine pe cineva in spate ca nu are cum mai ales o persoana care se duce la emisiuni si se da mare cantaret si el are piese populare inregistrate cu o orga de bataie de joc ca la nunta si nici acolo asa naspa.hai fratilor ca si orchestrele de muzica populara sunt cu voi asteptam sa ne unim

  41. mate escu said, on noiembrie 24, 2010 at 6:51 pm

    Sunt interesat de credidam din alte motive, dar, pentru cei ce mai citesc si cred ca iau bani pe cat presteaza, pot citi pe monden.info urmatorul comentariu:
    • Comentariu lasat de matee in 17 November 2010 la ora 12:44
    Buna ziua,
    sunt un “actoras de tara” asa cum m-au clasificat cei de la Credidam, prin vocea distinsei doamne Liliana Savu, care are calitatea de nevasta de dirctor (Gheorghiu Stefan) si jurista si prefer sa raman anonim. O sa veDeti si de ce.
    M-am saturat sa fiu tratat cu dispret de catre un OGC care traieste datorita si pe seama noastra.
    Cred ca si organele de control sunt interesate de ce se intampla la Credidam, mai ales acum, cand s-a dat o lege de verificare a partii financiare a acestor ogc-uri.
    unde se duc banii nostrii, colectati pentru noi conform legii?
    – prin firmele de familie ale lui Stefan Gheorghiu, adica:
    1. actuala sotie, renumita jurista, incaseaza cam 800 milioane / luna pentru diverse servicii ??!!
    2. fosta sotie, efectueaza servicii de contabilitate, desi exista contabile (vreo 3-4), angajate cu salarii frumoase la Credidam, incaseaza cca 200. milioane / luna;
    3. fiul lui, care face repartizarea banilor catre artisti, incaseaza lunar aproximativ 300 milioane / luna, cu toate ca acest Credidam are angajati special pentru aceasta treaba
    4. nepotul lui, care se ocupa de calculatoare si programele acstora, incaseaza peste 500 milioane / luna
    5. sora lui este angajata Credidam-ului si are un salariu de peste 50 milioane / luna si alte beneficii, iar ceilalti salariati se plang de lefe de cca 10 milioane/ luna
    Pentru inceput ma opresc la primele 5 firme. In total sunt peste 10. Vor mai urma………
    cheltuieli nesimtite din banii nostrii
    1. ati vazut cu ce masina se plimba familia Ghorghiu – Savu ? In Valenii de Munte aceasta masina este foarte cunoscuta. A cui e casa de acolo si de unde banii ???? Tot eu o sa va spun in episodul urmator.
    2. au angajat o firma de paza, cu un pacalici in uniforma care pazeste pretiosul director – motiv real ??? Nu exista. Motiv – banii din contract.
    3. Firma de supraveghere si monitorizare. A se vedea multimea de camere instalate in sediu. Interesant daca ne pazeste noua declaratiile si / sau se scurg si pe aici niste bani frumosi
    Ma opresc aici si cu astea si restul in episodul urmator.
    Din episodul urmator: firme nepoti, firme de arhivare, deplasari internationale dese, in familie, mese la restaurant cu familia decontate din banii nostrii, combustibil consumat de familie, platit de noi, spatii inchiriate in Bucuresti si in provincie fara motiv (in afara sediului ), reviste, si multe alte surprize.
    Dupa ce termin cu Credidam-ul aduc in discutie si UCMR-ADA.
    Intrebare : daca cenzorul care le verifica cheltuielile si este angajat si platit de ei din banii nostrii, credeti ca ne apara interesele si drepturile noastre ????
    MA INTREB DACA VERIFICARILE EFECTUATE DE ORDA AU FOST CORECTE SI UNDE ESTE EFECTUL ?
    OARE CEI DIN CONSILIUL DIRECTOR, LA SEDINTA DIN 16 NOV AC, AU FOST INFORMATI DESPRE SITUATIA FINANCIARA ACTUALA ?? DESPRE GAURA FACUTA IN FONDURILE NOASTRE DE CATRE FAM GHEORGHIU – SAVU
    MOTIV – eu plec din tara in cateva zile si nu ma mai intereseaza mizeriile astea, dar voi puteti lua masuri si trebuie sa opriti odata hotia asta.
    Revoltator aste si faptuil ca am fost invitat cu dispret de catre jurista Savu, si de Gheorghiu, de doua ori sa parasesc Credidamul daca nu-mi convine, de cate ori am cerut explicatii cu privire la banii cuveniti.
    Cer institutiilor abilitate sa ia masuri si sa ne anunte si pe noi artistii despre rezultate, inclusiv prin publicarea acestora in media. Daca nu o sa o faca, sa fie pregatiti sa raspunda tot in media de ce nu au facut-o.
    Cu stima
    “un actoras de tara” (dar nu prost)

    • Ion said, on decembrie 2, 2017 at 3:40 pm

      Mariana (Liliana) Savu „renumita jurista”???!?!??!! HAHHAHHHAAAHHHAA CE GLUMA BUNA!!!!!

  42. Artist said, on ianuarie 9, 2012 at 3:05 pm

    Acum m-am plictisit!!Credidam in loc sa faca repartiile spune la multi ani tuturor si pe pagina fiecarui artist scrie , ca datorita volumul foarte mare de date care trebuie sa fie procesate ,repartia sumelor care li se cuvin artistilor din decembrie 2011 ,vor aparea incepand cu data de 05.01.2011.AHAHAHAHAHAHAHA .
    ADICA EI MUNCESC RETROACTIV!!ahahahahaahaha
    Houuuuuuuuuuuuuuuuuu ,hotilor gata ,cate magarii mai vreti sa faceti ,cata dobanda castigati din banii care trec si stau pe la voi?
    La o balerina anul trecut i s-a dat 60.000 de lei si la un actor caruia i s-a difuzat filmul de sute de ori nimic.Houuuuuuuuuuuuu
    Gata ,nu se mai poate accepta asa ceva!!
    Nazistilorpseudocomunistilor ,scursura societatii ,coruptilor!!

  43. Artist said, on ianuarie 9, 2012 at 3:09 pm

    Mi s-a cerut declaratie notariala precum ca nu am cesionat drepturile de imagine.Bun ,presupunem ca nici-un artist n-o face.Toti banii care ii colecteaza unde se duc ,ii mananca’ tot ei?ahahahah
    Oricum ii mananca si ii impart cum vor dar asta e alta gaselnita’!!!
    Houuuuuuuuuuuuuuu, hotilor,Nazistopseudocomunistilor ,coruptilor!!!
    AAHAHAHAHAHAHA

  44. ghitadehelean said, on mai 13, 2015 at 11:19 pm

    Buna….. Sunt absolvent de conservator, instrumentist, orchestrator, am fost si dirijorul unei orchestre de muzica populara de copii… Am făcut orchestratii, am început sa scriu muzica corala, am compus melodii pt diferiți interpreți zonali de diferite genuri muzicale fără sa am pretenția la dreptul de autor.. Am făcut voluntariat pt ca ma simțeam împlinit. Dar in urma cu o săptămana, m-am lovit de următoarea problema: am scris o prelucrare folclorică pt flaut si pian fetiței mele care este clasa a-VII-a la Lic de Arte.. Am trecut numele piesei, artistul care o interpretează si am trecut la prelucrarea folclorică- numele meu…. Piesa este propusă pt un concurs internațional… Profesoara de flaut a șters numele meu de pe partitura explicându-mi ca nu vrea sa aibă probleme cu juriul pt ca nu sunt in UCMR… Eu nu am ripostat pt ca intr-adevăr nu sunt înregistrat nicăieri . De aceea va cer ajutorul: ce trebuie sa fac? Unde trebuie sa apelez? Pot sa-mi înregistrez cu drept de autor si vechile lucrări ? Va mulțumesc anticipat


Lasă un răspuns către steliana balacianu Anulează răspunsul